کرمان؛

آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سبک در بم

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سبک در این شهرستان خبر داد.

 آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سبکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مسعود اسدی پرور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سبک در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مرحله 80 هزار رأس دام سبک توسط دو بخش دولتی و خصوصی علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی می‌شوند.

وی اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی، واگیردار و گاهی کشنده است که سبب کاهش شدید تولیدات دامی شده و ضررهای شدید اقتصادی به صنعت دامداری وارد می‌کند و در نشخوارکنندگان اهلی و وحشی از جمله گاو، گاومیش، گوسفند، بز، گوزن و ... دیده می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بم افزود: ویروس عامل بیماری تب برفکی از جنس پیکورنا ویروس‌ها است که نسبت به حرارت و رطوبت مقاوم بوده و در دمای انجماد باقیمانده، خشکی و سرما تأثیر چندانی در از بین بردن ویروس ندارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم ادامه داد: در حال حاضر اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی با رعایت همه موارد ایمنی در حال واکسیناسیون دام‌های سبک در منطقه هستند.

اسدی‌پور خاطرنشان کرد: از دامداران و دامپروران در منطقه می‌خواهیم تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری و خسارت‌های سنگینی که در پی دارد با گروه‌های ایمن‌سازی همکاری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار