اصفهانیان: داور دیدار نفت و استقلال محروم می شود/ هیئت رئیسه فدراسیون با کی روش جلسه می گذارد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تورج حق وردی اشتباه بزرگی در بازی نفت و استقلال مرتکب شده و به همین دلیل چند هفته از قضاوت محروم می شود.  

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قضاوت پرحرف و حدیث تورج حق وردی در دیدار نفت و استقلال بیان کرد: با توجه به برگزاری کلاس های دانش افزایی و آمادگی جسمانی برای داوران انتظار نداریم که آن ها اشتباهاتی مرتکب شوند که زحمات یک تیم را هدر دهند. همان گونه که در تصاویر مشخص است، تورج حق وردی در صحنه گل استقلال به اشتباه خطای بازیکن نفت را گرفت و با همین سوت اشتباه، نتیجه بازی تغییر کرد.

وی افزود:دنبال توجیه کردن تصمیم حق وردی نیستم و با بررسی فیلم بازی احتمال دارد این داور چند هفته از قضاوت محروم شود اما  سرمربی و سرپرست تیم نفت هم نباید تمام دلیل شکست تیم خود را به اشتباهات حق وردی ارتباط دهند. تمام تقصیر را نباید گردن داور انداخت. اگر دیوار دفاعی و دروازه بان نفت وظیفه خود را درست انجام می دادند، اشتباه بزرگ حق وردی به چشم نمی آمد. 

اصفهانیان ادامه داد: حق وردی در یک صحنه از دیدار نفت و استقلال به دلیل نداشتن تمرکز کافی و جایگیری درست، اشتباهی خطا گرفت و این موضوع در شکست نفت نقش داشت. براساس آئین نامه کمیته داوران درمورد محرومیت وی تصمیم می گیریم. البته علی دایی هم با وجود این که در این بازی محروم بود و روی سکو نشسته بود اما بازهم رفتاری در شان جایگاه بزرگش نداشت. فکر می کنم مسئولان فدراسیون باید به اعتراض های دایی رسیدگی جدی کنند.

وی درمورد این که با توجه به بازگشت کارلوس کی روش به ایران آیا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشستی را با سرمربی تیم ملی برگزار می کنند یا خیر، تصریح کرد: در نشست قبلی هیئت رئیسه بحث استعفای کی روش مورد تجزیه و تحلیل اعضاء قرار گرفت و با این امر مخالفت شد. چراکه در وضعیت حساس کنونی جدایی وی به هیچ وجه به صلاح تیم ملی نیست. البته اگر نیاز باشد حتما هیئت رئیسه نشستی را با حضور کی روش برگزار می کند.


رئیس کمیته داوران درباره احتمال عضویت محسن ترکی در کمیته یا دپارتمان داوری گفت: امثال محسن ترکی جزء سرمایه های داوری فوتبال ایران هستند و باید از تجارب آن ها در هر زمینه ای که به سود داوری است، استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۳:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۵
باسلام واحترام
این اقای داور هرسال چندبازی استقلال با تیم های دیگر رو سوت میزنه وپدر اون تیم ها در میاورذ و بعدش چند هفته محروم و....
بازی پیکان واستقلال چند سال پیش و.....
آخرین اخبار