آغاز نشست صلح پاریس با سخنرانی ژان مارک آیرو

نشست پاریس در خصوص صلح در منطقه غرب آسیا، با سخنرانی وزیر خارجه فرانسه آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه، در آغاز نشست پاریس در خصوص صلح در منطقه غرب آسیا گفت: هدف ما مشارکت برای صلح و بوجود آوردن فضایی آرام تر است و از سوم ژوئن 2016 تاکنون این جنبش ادامه دارد. بسیاری از کشورها برای مشارکت در صلح و گفتگو میان فلسطین و اسرائیل اعلام آمادگی کردند و من امروز از آنها تشکر ویژه دارم.   

وی در ادامه سخنان خود در آغاز کنفرانس پاریس در خصوص صلح در غرب آسیا گفت: «بسیج مشترک برای ایجاد صلح تاکنون نتایج مهمی داشته است. پرداختن به مسئله اسرائیل و فلسطین، در حال حاضر از مهمترین مسائل بین المللی است. پس از گذشت بیش از دو سال بن بست، هم اکنون شرایط بحرانی زیادی وجود دارد که در حال از هم پاشاندن منطقه است.» 

وزیر خارجه فرانسه: اگر چه راه حل دو کشوری امروز با چالشهایی همراه است، اما حفظ این راه حل ضرورت دارد و این مسئله ای است که ما به شدت در قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوب بیست و سوم دسامبر 2016، بر آن تأکید کردیم. اکنون زمان توقف نیست. هدف کلی ما از نشست پاریس این است که موفق شویم اسرائیل و فلسطین را پای میز مذاکره بیاوریم و البته آگاهیم که این امر، کاری بس دشوار است.»


در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار