غریب آبادی انجام داد؛

تشریح نتایج سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، نتایج سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی را تشریح کرد.

تشریح نتایج سفر وزیر امور اقتصادی و داراییبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ غریب آبادی با اشاره به حضور دژپسند در چهلمین اجلاس وزرای صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (اوپک)، گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، در ابتدای این نشست با اجماع و به مدت یک سال، به عنوان رییس شورای وزیران اوفید انتخاب شد. مهمترین مصوبه اجلاس وزرای اوفید نیز تصویب اصول عمومی راهبرد جدید این صندوق برای کمک به کشور‌های در حال توسعه، به ویژه کشور‌های با درآمد پایین، بوده است.

سفیر کشورمان افزود: دژپسند، در حاشیه اجلاس اوفید با همتایان خود از کشور‌های عراق، الجزایر و کویت نیز دیدار و درخصوص توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه، گفت وگو کرد.

دیدار با مدیرکل اوفید نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی به وین بود. برابر اظهارات نماینده دائم کشورمان، طرفین، در این دیدار درخصوص راهکار‌های توسعه کارآمدی اوفید و هدایت منابع آن به سمت کشور‌های نیازمند و پیشگیری از مواجه شدن احتمالی این صندوق با هر گونه چالش احتمالی در آینده، رایزنی کردند. همچنین دژپسند در جریان این دیدار، از الخلیفه، مدیرکل صندوق اوفید، دعوت کرد تا در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

دیدار با لی یونگ، مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نیز از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در وین بود.

غریب آبادی در این رابطه خاطرنشان کرد: طرفین، در این دیدار درخصوص ضرورت طراحی یک برنامه تحول و راهبردی در روابط ایران و یونیدو، با هدف استفاده از ظرفیت‌های تخصصی این سازمان و همچنین سایر کشور‌ها و نهاد‌های مالی و سرمایه گذاری در قالب پروژه‌های مشترک، گفت وگو کردند. در همین رابطه، به طور اصولی توافق شد تا در جریان سفر آتی مدیرکل یونیدو به ایران، ابعاد بیشتر این همکاری‌ها تبیین و در چارچوب یک یادداشت تفاهم، تنظیم شود.

دیدار و گفت وگو با رییس کل بانک مرکزی اتریش، برخی ایرانیان شاغل در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و برخی فعالان تجاری ایرانی در اتریش، از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفر به وین بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیشران ، عباسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار