یونسکو: سالانه میلیون‌ها دختر و پسر دانش‌آموز در جهان قربانی می‌شوند

یونسکو در گزارشی از خشونت علیه میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر جهان خبر داد.

سالانه میلیون‌ها دختر و پسر دانش‌آموز در جهان قربانی می‌شوند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شینهوا، سازمان­ تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز سه شنبه اعلام کرد سالانه میلیون ها دختر و پسر در جهان هنگام تحصیل قربانی خشونت و آزار و اذیت هستند.

یونسکو و موسسه پیشگیری از خشونت‌ در مدارس در دانشگاه زنان ایهوا در سئول (پایتخت کره جنوبی) امروز سه شنبه در یک سمینار بین المللی که در این شهر برگزار شده بود، گزارشی را در مورد خشونت‌ و آزار و اذیت­ در مدارس ارائه ­کردند.

این گزارش نشان می دهد که خشونت در مدارس از روابط نابرابر قدرت و معیارهای مربوط به جنسیت، گرایش های جنسی و همچنین عوامل دیگری از جمله فقر، هویت قومی و همچنین زبان به وجود می آید.

براساس این گزارش، در سال 2016 یک نظرسنجی در 18 کشور جهان در مورد تجربه آزار و اذیت دانش آموزان در دوره مدرسه انجام شد که ­­100 هزار جوان در آن شرکت داشتند. نتایج این نظرسنجی­ نشان می دهد که 25 درصد این دانش آموزان به خاطر ظاهر فیزیکی، 25 درصد به خاطر جنسیت یا گرایش جنسی و 25 درصد نیز به علت قومیت یا ملیتشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

یونسکو در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد خشونت و آزار و اذیت در دوره مدرسه که شامل آزار و اذیت جسمی، روانی یا جنسی است، تاثیر منفی بسیار زیادی ­بر یادگیری دانش آموزان و همچنین سلامت روحی و روانی آنها دارد.

یونسکو اخیرا در گزارشی اعلام کرد مطالعات متعدد نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که قربانی آزار و اذیت های هوموفوبیا (همجنسگرا ستیزانه) هستند، بیش از دیگران دچار استرس، اضطراب، افسردگی، اعتماد به نفس پایین، خودتخریبی (خشونت علیه خود) و افکار خودکشی می شوند.

ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو با بیان اینکه خشونت و آزار و اذیت در مدارس، نقض شدید حقوق آموزشی است، افزود: « هدف یونسکو از برگزاری این سمینار و ارائه این گزارش این است که مدارس و مراکز آموزشی جهان به محلی امن برای همه تبدیل شود.»

این گزارش توصیه می کند که تدابیری برای مقابله با خشونت و آزار و اذیت در مدارس اتخاذ شود، تدابیری از قبیل­ تقویت توانایی مدیریت موسسات برای اقدام، افزایش آگاهی دانش آموزان، تقویت آموزش پرسنل آموزشی، ایجاد سیستم های هشدار و توسعه جمع آوری اطلاعات.

پروفسور یو کیونگ هان، مدیر موسسه پیشگیری از خشونت در مدارس در دانشگاه زنان ایهوا گفت: « مرحله نخست برای پیشگیری از این خشونت‌ها در مدارس، درک گستره و ماهیت این مسئله به خصوص افزایش آزار و اذیت های اینترنتی با رشد سریع دسترسی به اینترنت و فناوری های دیگر است.»

وی افزود تهدید خشونت و آزار و اذیت در مدرسه چالشی است که همه کشورها با آن مواجه هستند و مستلزم تلاش های جهانی برای مقابله با آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار