منصوریان: غیبت هواداران در شکست ما تاثیر داشت/ روی اشتباهات فردی بازیکن باتجربه استقلال باختیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: محرومیت هواداران در دنیا منسوخ شده است و این عامل در شکست ما تاثیر داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان بیان کرد: به نظرم راحت می توانستیم برنده این بازی باشیم. شاید استقلال خوزستان در طول 90 دقیقه چهار بار هم رنگ هجده قدم ما را ندید. اما بازیکن با تجربه خط دفاعی تیمم 2 بار مرتکب اشتباه شد.

وی افزود: اشتباه فردی به ما آسیب زد. حریف به دنبال از دست دادن توپ در محوطه جریمه‌اش جمع می‌شد و کار ما را سخت می‌کرد. می‌توانستیم در اواخر بازی کار را به تساوی بکشیم که این گونه نشد. با توجه به اشتباهات فردی بازیکنان از عملکرد آنها راضی نیستم اما از تلاشی که برای جبران نتیجه کردند راضی ام.  روی اشتباهات فردی 2 گل دریافت کردیم و این امر به دلیل استفاده از بازیکنان جوان طبیعی است.

در ادامه یکی از خبرنگاران از علیرضا منصوریان پرسید آیا بهتر نیست به جای جوانگرایی در بازی بعدی برای بالانس شدن تیمتان از جپاروف، تیموریان و رحمتی در ترکیب استفاده کنید. همچنین  احساس نمی‌کنید استقلال در داخل و بیرون از زمین لیدر ندارد؟ به این خاطر این سوال را پرسیدم که در برنامه دیشب 90 عادل فردوسی‌پور یک ساعت از وقت برنامه را به صحبت‌های یک مربی اختصاص داد. در حالی که از باشگاه شما هیچ فردی روی خط نیامد تا به این مسئله اعتراض کند. در ادامه نیز در برنامه 90 از سروش رفیعی به عنوان یک خرید موفق نامبرده شد اما هیچ کس نگفت این بازیکن با چه قیمتی پرسپولیسی شده است! آیا بهتر نیست مثل زمان فتح‌الله‌زاده باشگاه شما یک لیدر هم در باشگاه داشته باشد تا در مقابل این مسائل رسانه‌ای از حق باشگاه دفاع کند! سرمربی استقلال در واکنش به سوالات مطرح شده از سوی این خبرنگار گفت: سوالات خود را به شکلی مطرح کردید که جواب آن فقط یک چیز می‌تواند باشد و اینکه اگر مسئله‌ای درباره برنامه 90 دارید باید آن را از دوست خوبم عادل فردوسی‌پور بپرسید. ضمن اینکه شما برای خودتان 3 تغییر در ترکیب ما به وجود آوردید. من از سوالات شما این احساس را کردم که هدفی را دنبال می‌کنید.

منصوریان درمورد شکست استقلال با وجود پیشرفت فنی این تیم اظهار داشت: اشتباه فردی نباید در تیمی که بالا بازی می کند وجود داشته باشد. زمانی که در حال بازی کردن در بالای زمین هستید باید ضریب اشتباه به صفر یا نزدیک به صفر برسد اما اشتباه زیادی داشتیم. روی گل اول استقلال خوزستان اشتباه کردیم.  روی گل دوم هم آن گونه بازی کردیم که استقلال خوزستان می‌خواست. به هر حال 2 اشتباه منجر به شکست ما شد.

وی ادامه داد: روی گل دوم پادوانی که باید نبض دفاعی ما را در اختیار داشته باشد توپ را لو داد. می‌توانم این اشتباه را از مجید حسینی جوان قبول کنم اما از پادوانی چنین اشتباهی را نمی‌پذیرم. در این بازی دو بار تنبیه شدیم، اما به بازی برگشتیم و می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم. البته ادبیات به جوانی تیممان باختیم را نمی پسندم و آن را توجیه می دانم.

منصوریان درباره محرومیت هواداران استقلال در این بازی اظهار داشت: محرومیت هواداران در تمام دنیا منسوخ شده است. حامی مالی باشگاه استقلال برای حضور هواداران در ورزشگاه هزینه کرده اما آن ها را محروم می کنند. با محرومیت هواداران از بازی امروز  چه چیزی به دست آمد؟ نمی توانیم هواداران را با آی دی کارت به ورزشگاه راه بدهیم که با هر رفتاری بخواهیم کل هواداران را محروم کنیم. شاید از 50 هزار نفر 500 نفر وارد ورزشگاه شوند و فحاشی کنند که این ادبیات را نمی‌پسندیم. به خاطر این تعداد نباید کل هواداران محروم شوند. هواداران یار دوازدهم استقلال هستند و با حضور ان ها شرایط بهتری داریم.

وی در مورد واکنش نسبت به فحاشی هواداران نفت به خودش خاطرنشان کرد: ما باید فضای فرهنگی را عوض کنیم. اگر خانواده‌ها به ورزشگاه بیایند، کسی فحاشی نمی‌کند. من پیشنهاد می کنم با این فضای فرهنگی فوتبال را بدون تماشاگر برگزار کنیم. اگر بخواهیم شمشیر عدالت را بگذاریم وسط، هیچ تیمی نمی تواند با هوادارانش به ورزشگاه بیاید. آسیا به ما می‌خندد. ما و پرسپولیس از پر طرفدارترین تیم‌های آسیا هستیم. الان کسی فکر می‌کند که هوادار بازی بعدی چیزی نمی‌گوید؟ باید این فرهنگ عوض شود.

وی در ادامه گفت: مهدی رحمتی همین الان هم داخل تیم ماست و تشخیص کادر فنی این بود حسینی امروز بازی کند. اگر قرار باشد سازمان لیگ همین فشار را روی ما بیاورد که پول بدهیم تا بتوانیم بازیکن جذب کنیم، تا سال بعد هم نمی‌توانیم بازیکن را بگیریم. متاسفانه در برخی سال‌ها صرفا خرید شده و روی آن فکر نشده است. سه، چهار سال پیش، ده بازیکن استقلال 3-4 میلیارد تومان قیمت داشتند و دلار هم این قیمت نبود. آنقدر درگیری در فضای باشگاه ما در بحث اسپانسری زیاد است، باید فکر اساسی شود. اگر به این فکر نشود شاید جذب جپارف سخت شود. آندو هم در صورت توافق مالی به جمع ما اضافه می‌شود. ما باید به یک بالانس میان با تجربه و جوان‌ها دست پیدا کنیم.

منصوریان در مورد شایعه مصدومیت چپارف اظهار داشت: واقعا هر روز با شایعات عجیب روبه‌رو هستیم. اگر می‌شد کل فضای مجازی را پاک می‌کردم. اخیرا هم دیدم جایی زده که قرارداد جپارف را ترکمنچای خطاب کرده‌اند و این عجیب است چون او بازیکن بسیار خوب و در سطح بالایی در آسیا است. متاسفانه این فضاها جالب نیست. شاید امروز میلیون‌ها خبرنگار در ایران هست و هرکسی با یک کانال تلگرامی فضا ایجاد می‌کند. جپارف سالم سالم است. ما بازیکن بدون تست پزشکی نمی‌گیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار