استويچوف يكشنبه به ايران می آيد/تا 2020 تمركزم روی واليبال است

رئیس فدراسیون والیبال ایران صبح امروز در نشست خبری پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود.

نشست خبری داورزنی برگزار شدبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، هتل آکادمی المپیک صبح امروز ميزبان برگزاری نشست خبری محمدرضا داورزنى، رئیس فدراسيون واليبال بود. 

رئیس فدراسیون والیبال ایران در ابتدای این نشست توضیحات در خصوص مذاکرات برای به خدمت گرفتن سرمربی تیم ملی ایران ارائه داد.

وی گفت: از چهاردهم اردیبهشت جلساتی که در فدراسیون والیبال برگزار کردیم پیشنهادات خود را به گزینه های مختلف از جمله آناستازی و غیره... ارائه دادیم.

داورزنی با اشاره به اينكه پس از بررسی‌های فراوان مذاکراتی رو در رو را با مربي بلغارستانی برگزار کرده است،گفت: من در کشور بلغارستان مذاکراتی رو در رو با استويچوف برگزار كردم. 
قرار شده است او برای بررسی شرایط ایران روز یکشنبه به کشورمان سفر کنند تا پس از بررسی شرایط به توافق قطعی برسيم.

وی ادامه داد: البته مذاکرات با مربیان ديگر قطع نخواهد شد كه اگر با استويچوف به توافق نرسيديم شرايطمان سخت نشود، با اين حال در حال حاضر اولويت ما همين گزينه بلغاری است كه قرار است به ايران سفر كند.

محمدرضا داورزنی درباره صحبت‌های که در خصوص پسرش مجتبی داورزنی در شبکه‌های مجازی مطرح شده بود گفت: مسائل پسر من ربطی به فدراسیون و ربطی به من ندارد دستگاه‌های نظارتی می‌تواند وضعيت شغلی او را بررسی کنند و اگر از رانتی استفاده شده بود با وی برخورد کنند! پسر من با چند نفر مشغول فعالیت‌های اقتصادی است و ارتباطی با من و والیبال ندارد. ربط دادن بعضی مسائل به والیبال بی انصافی است.

رئیس فدراسیون والیبال ایران درباره حضور سيچلو در تیم ملی گفت: در مورد حضور سیچلو سرمربی آینده تیم ملی تصميم خواهد گرفت.اگر او بخواهد به عنوان دستيار استفاده شود در كادر فنی تیم ملی باقی می‌ماند، در غير اين صورت به عنوان سرمربی در يكي تیم‌های پایه از او استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: اين مربي شناخت خوبی از والیبال ایران دارد و اين شناخت خوب منجر خواهد شد كه وی بتواند به موفقیت های بعدی تیم ملی کمک کند.این مربی تمام مسابقات لیگ را مورد آنالیز قرار داده است و نسبت به بازیکنان ایران در تمام رده ها به خصوص بازیکنان جوان تر که در لیگ برتر امسال به میدان رفتند شناخت خوبی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران درباره حمایت از یک گروه سیاسی خاص گفت: همان زمان که موضوع انتشار بیانیه مطرح شد این موضوع را تکذیب کردم من در تمام سال‌هایی که در خدمت ورزش بودم فقط در قسمت اجرایی فعالیت کردم و هرگز علاقمند به فعالیت‌های سیاسی نبودم. به اعتقاد من افت سیستم اجرایی کشور این است که نفرات اجرایی آلوده به کارهای سیاسی شوند.

وی ادامه داد: این موضوع که همه مردم ایران جدا از دیدگاه سیاسی که دارند به دنبال وحدت ملی هستند بر کسی پوشیده نیست اما من هرگز اعلام حمایت از فرد یا گرایش سیاسی خاصی نکردم. من مدیر حرفه‌ای ورزش هستم و همواره تنها به کارهای اجرایی و مدیریتی فکر کرده‌ام.

داورزنی در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر حضورش در وزارت ورزش مطرح می‌شود توضیح داد: من تا سال 2020 عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال و عضو کنفدراسیون والیبال آسیا هستم. دغدغه و هدف من این است که بتوانم در والیبال به برنامه‌هایی که در سر دارم برسم هدفی که همه مجموعه فدراسیون و خانواده والیبال در همین راستا متمرکز است. در تمام این سال‌ها که من در والیبال فعالیت می‌کنم پیشنهادهای مختلفی مطرح شده است که من بتوانم در جبهه دیگری فعالیت کنم. با این حال همیشه تمایل من خدمت به والیبال بوده است.

داورزنی با اشاره به اینکه افراد زیادی تمایل دارند از تجربیات من در بخش عمومی ورزش و نه منحصرا یک رشته استفاده کنند، افزود: تا جایی که در توان و اراده من باشد و الزامی به رفتنم صورت نگیرد سعی می‌کنم به والیبال خدمت کنم. اعتقاد من همواره بر این بوده است که والیبال می‌تواند به عنوان الگوی پیشرفت و موفقیت رشته‌های گروهی به شمار برود. تأکید من همیشه بر این بوده است که والیبال به نام داورزنی گره نخورده است.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه دلیل این حجم از بی‌نظمی‌ها و رفت و آمدهای مکرر در لیگ برتر والیبال چیست، عنوان کرد: لیگ ایران با 12 تیم برگزار می‌شود اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم هر 12 تیم حاضر در لیگ شرایط مشابه و منسجمی در بحث مالی داشته باشند آن هم در شرایط فعلی اقتصادی کشور کمی دور از انتظار است. تأکید ما در ابتدای لیگ و پیش از آغاز آن این بود که باشگاه‌ها پیش از ورود به سی‌امین دوره مسابقات بحث تسویه حساب‌‌های مالی خود را سر و سامان دهند تا حدی هم در این زمینه موفق بودیم اما متأسفانه برخی بدقولی‌ها لیگ را به حاشیه کشاند.

وی ادامه داد: باز هم تأکید و اصرار فدراسیون برای حل مشکلات به وجود آمده استوار بر این مطلب بود که بتوانیم خواسته و علاقه همه اهالی والیبال را در نظر بگیریم. تیم‌هایی مانند شهرداری ارومیه، صالحین ورامین،‌ هاوش گنبد و ... منابعی مهم و ارزشمند همچون تماشاگرانشان دارند چیزی که ما در تهران شاهد آن نیستیم به همین دلیل ما باید شرایط را با هر سختی مدیریت کنیم تا شهرهایی که والیبال با پوست و خونشان عجین شده است تیم‌های خود را از دست دهند.

داورزنی با بیان این مطلب که از هفته پیش شاهد برگزاری لیگ منظمی بودیم تصریح کرد: خوشبختانه با فشارهایی که مجموعه فدراسیون به مدیران باشگاه‌ها و مسئولان استانی وارد کرد مبالغی به بازیکنان طلبکار پرداخت شد و لیگ با همان 12 بازیکن ادامه پیدا کرد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره وضعیت تیم پارسه گفت: پارسه اسپانسر تیم نیروهای مسلح ما در لیگ بود و در صورت منحل شدن بازیکنان جوان ما که مشغول سپری کردن دوران خدمت سربازی در این تیم بودند با مشکل مواجه می‌شدند به همین دلیل ما جلساتی را با سردار باران چشمه برگزار کردیم همچنین با کمک مدیرعامل این تیم توانستیم مشکل تیم پارسه را حل کنیم و این تیم با حضور بازیکنانش به لیگ بازگردد.

داورزنی ادامه داد: قبول دارم که باید در ابتدای مسابقات تعهدات لازم از تیم‌هایی که قرار است در لیگ بازی کنند گرفته شود با این اوصاف باید شرایط اقتصادی تیم‌ها و میزان علاقمندی استان‌ها به تیم‌داری را هم در نظر گرفت.

وی در خصوص بداخلاقی‌هایی که در لیگ از سوی برخی بازیکنان شاهد آن هستیم، اظهار داشت: والیبال ما از لحاظ اخلاقی نیاز به فرهنگسازی دارد تماشاگران باید رفتارهای شایسته‌تری در سالن‌های ورزشی داشته باشند در مورد بازیکنان هم بی‌شک کادر فنی وظیفه اصلی را بر عهده دارد. مربیان و سرپرستان باید بتوانند بازیکنان خود را در شرایط حساس کنترل کنند تا شاهد این قبیل بی‌اخلاقی‌ها نباشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۵
والیبال خوبهخوبتر هم میشه معروف رو روحیهبدین لازمش داریم .مثل فوتبال نکنید حاشیه .
آخرین اخبار