75 دانشجوی فارغ‌التحصیل در دانشگاه تخار تقدیر شدند

دانشگاه تخار برای نخستین بار فراغت 75 تن از فارغ التحصیلان ممتازش را با توزیع دیپلم و تقدیر نامه تجلیل کرد.

75 دانشجوی فارغ‌التحصیل در دانشگاه تخار تقدیر شدند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دانشگاه ولایت تخار برای نخستین بار با برپایی مراسمی 75 دانشجوی فارغ‌التحصیل این دانشگاه را با اهدای دیپلم افتخار تقدیر کرد.

در این مراسم که در تالار این دانشگاه برگزار شد، مسئولان و دولتی و غیر دولتی ولایت تخار، ریاست دانشگاه پوهنتون تخار، استادان، کارمندان، اولیای فارغ التحصیلان، علما و متنفذین این استان حضور داشتند.

سخنرانان این جلسه ضمن تشویق جوانان به کسب علم و دانش و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اظهارداشتند: امیدواریم دولت زمینه‌های تحصیلی بیشتری را برای جوانان به خصوص کادرها و محصلان مستعد فراهم سازد.

همچنان محبوب الله حامد رئیس دانشگاه تخار ضمن قرائت پیام وزیر تحصیلات عالی، فراغت همه محصلان را تبریک گفته و اضافه کرد: خوشبختانه امروز با توفیق پروردگار شاهد تجلیل از فراغت آن عده از جوانان کشور ما هستیم که با قبول همه مشکلات و چالش ها یک دوره تحصیلی پر مسئولیت را سپری کردند و این به معنای ختم تحصیل نیست؛ بلکه آغاز مرحله جدید برای تخصصی شدن است.

وی اضافه کرد وزارت تحصیلات عالی با روی دست گرفتن برنامه‌های نوین در نظام تحصیلی افغانستان همواره می‌کوشد تا زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب تحصیلی را در داخل و خارج کشور فراهم سازد تا نخبگان کشور بتوانند دسترسی کامل به سیستم علوم معاصر جهانی داشته باشند و با تطبیق چنین برنامه ها تاثیرات خوبی در نظام تحصیلی کشور بوجود آورند.

گفتنی است در محفل یاد شده 75 تن از فارغ التحصیلان ممتاز که شامل اول نمره الی سوم نمره به سطح دانشکده هایشان بودند، از سوی مسئولان این دانشگاه در کنار توزیع اسناد فراغتشان، تحسین نامه‌های نیز به آنان اهدا شد.

قابل ذکر است، دانشگاه تخار دارای هفت دانشکده بوده که در آن حدود 6 هزار تن محصل اعم از پسران و دختران مشغول فراگیری علم و دانش هستند و تا کنون ۱۰۳۲ تن شامل 248 دختر از این نهاد به درجه لیسانس سند فراغت بدست آورده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار