باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

آیا گرجستان واردات کالاهای ایرانی را دشوار کرده است؟

چندی پیش خبری مبنی بر سختگیری گرجستان از واردات کالاهای ایرانی به منظور حمایت این کشور از تولیدات داخلی خود منتشر شد.

آیا گرجستان واردات کالاهای ایرانی را دشوار کرده است؟به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اوایل هفته خبری مبنی بر تصویب لایحه‌ای در گرجستان منتشر شد که گفته می شد بر اساس آن ورود کالا‌های ایرانی به این کشور محدود خواهد شد.

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، گفته شده است که گرجستان برای حمایت از تولید داخلی خود قصد تصویب قریب‌الوقوع لایحه ضد دامپینگ را دارد.

همچنین برخی ها حاکی از آن است که شنبه ۲۲ تیر (۱۳ ژوئیه) گزارش داد که اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به اتاق‌های سراسر کشور از قصد گرجستان برای تصویب لایحه ضد دامپینگ خبر داده و از این اتاق‌ها خواسته است که برای "جلوگیری از خسارت‌های احتمالی" مراتب این تصمیم قریب‌الوقوع تفلیس را به اطلاع اعضای خود برسانند.

این در حالی است پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از سفارت کشورمان در تفلیس از آن حکایت دارد که بحث انجام نظارت بیشتر بر کالاهای وارداتی گرجستان منحصر به تجارت این کشور با ایران نبوده است، بلکه براساس اعلام قبلی وزارت اقتصاد گرجستان به تمامی کشورهای طرف تعامل از ژانویه سال گذشته استانداردهای اعمالی اتحادیه اروپا بر کالاهای خارجی، در گرجستان ابلاغ شده است.

بر این اساس از این پس در مرزها و مبادی ورودی گرجستان کالاهای خارجی با استانداردهای اتحادیه اروپا اجازه ورود پیدا خواهند کرد که این امر به منظور هرچه نزدیک تر شدن تفلیس به معیار های تجاری این اتحادیه انجام شده و محدود به روابط اقتصادی آنها با ایران نخواهد شد.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اگر صادر کنندگان کالاهای ایرانی معیارهای اتحادیه اروپا را در مورد کالاهای صادراتی خود لحاظ کنند، قاعدتاً نبایستی هیچ مشکل و داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
کاش ما هم در واردات کالاهای جینی سختگیری کنیم
آخرین اخبار