اصفهان؛

بیماری که با تولد برخی نوزادان همراهشون میشه

شکاف لب و کام یکی از نقصهای شایع مادر زادی است که با تولد برخی نوزادان همراه آنها می شود.

رییس بیمارستان امام حسین اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در کشور از هر 700 نفر یکنفر به این بیماری مبتلا می شود که دو سوم بیماران را دخترها تشکیل می دهد.

دکتر مهرداد معمار زاده افزود: نوزادی که به بیماری شکاف لب و کام مبتلا است از لحظه تولد تا سن 16 سالگی نیاز به حمایت دارد و باید زیر نظر پزشکان گروهی، درمان خود را ادامه دهد.

معمارزاده افزود: در این مرکز عمل ها به شیوه جراحی میکروسکوپی دکتر (سامرلت) انجام می شود که خوشبختانه تاکنون بیش از 90 درصد بیماران به گفتار طبیعی دست یافته اند

وی ادامه داد: روزانه بیش از 25 بیمار از سراسر کشور برای درمان به این مرکز مراجعه می کنند و روزانه 3 نفراز این بیماران تحت عمل جراحی قرار می گیرند .

دکترمهرداد حسین پور جراح اطفال نیرگفت: در زمانهای گذشته ا این بیماری به بیماری غیر قابل درمان مطرح بوده ولی اکنون به جمع بیماری های قابل درمان پیوسته است.

دکتر محمد امید فوق تخصص جراحی نوزادان و کودکان هم با اشاره به این که معمولادر سونو گرافی بارداری مشخص می شود که نوزاد دچار بیماری شکاف لب و کام است گفت: سقط این نوع نوزادان در ممنوع است و نوزادی که بدنیا آمد تحت عمل جراحی قرار می گیرد و می تواند سلامتی خود را بدست آورد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.