افزایش نفوذ بیمه در کشور به 2.1 درصد/ وضعیت بیمه واحدهای ساختمان پلاسکو

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی برای افزایش نفوذ بیمه در کشور برنامه های منظمی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری در خصوص عملکرد بیمه مرکزی کشور در چند ساله اخیر گفت: برای بهبود روند جمع آوری اطلاعات و نظارت سازمان و پاسخگویی به شکایات مردم و مسئولین سامانه سمهاب را در فرآیند اجرا قرار داده‌ایم.

وی همچنین باتوجه به افزایش نفوذ بیمه درکشور از 1/7 درصد به 2/1 درصد اظهار داشت: تلاش بسیاری در راستای افزایش نفوذ بیمه در کشور و بر اساس برنامه های منظمی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود مشکلاتی در بیمه عمر اظهار داشت: برای بهبود فرآیند اجرایی در سال های آتی برنامه ریزی های مدونی در دستور کار قرار گرفته است.

همتی در ادامه از دستیابی به بهبود موقعیت حمل و نقل دریایی در دوران پسابرجام خبر داد و گفت: عمده کشور های خارجی در صدد انعقاد قرداد با کشور بر آمده اند و برخی دیگر نیز به توافق دست پیدا کرده اند و موجب رفع مشکلات در حمل و نقل دریایی شده‌اند، اما همچنان شرکت های خارجی با رعایت جوانب احتیاط اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید بر لزوم بیمه آتش سوزی برای اصناف اعلام کرد: ترغیب افراد برای پوشش بیمه آتش سوزی کار آسانی نیست به همین دلیل اگر مدیران مجتمع های تجاری نسبت به بیمه مغازه های فعال در ساختمان اقدام کنند وضعیت مطلوب تری ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت بیمه ساختمان پلاسکو عنوان کرد: شرکت های بیمه باید سقف تعهدات خود را بابت خسارت پرداخت کنند چراکه ساختمان پلاسکو بطور کلی دچار حادثه شده است.

همتی همچنین بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات حدود 35 درصد از 600 واحد مسکونی چیزی معادل 210 واحد از ساختمان پلاسکو دارای بیمه‌نامه بودند و 14 شرکت بیمه درگیر  این موضوع هستند.

وی گفت: آتش نشانان نیز پوششهای لازم بیمه عمر و حادثه را داشته‌اند؛ سازمان آتش نشانی نیز بیمه‌نامه مسئولیت دارد و در صورت احراز مسئولیت براساس قانون این بیمه نامه قابل پرداخت است.

همتی تصریح کرد: اگر کسبه ای از ساختمان پلاسکو اکنون به شرکتهای بیمه برای خرید بیمه آتش سوزی مراجعه کنند شرکت‌ها از این امر خودداری می کنند چرا که ریسک بسیار بالایی دارد.

عبدالناصر همتی با اشاره به اثرات حادثه پلاسکو بر عامه ی مردم اظهار داشت: عمده شرکت های بیمه از افزایش خریداری بیمه آتش سوزی توسط مردم در روزهای اخیر خبر می دهند.

وی ادامه داد: عمده اقدامات مردم در زمینه خرید بیمه آتش سوزی بر مبنای احساسات به جهت حادثه پلاسکو بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به کوتاهی برخی شرکت ها در پرداخت مبلغ بیمه عمر در تاریخ مقتضی تصریح کرد: حدود 8 هزار کارگزار بیمه و نزدیک به 65 هزار مشاور بیمه در کشور وجود دارند که مردم از طریق این افراد و همچنین با ورود به سامانه اینترنتی بیمه مرکزی که شماره هایی درآن وجود دارد، می توانند درصدد رفع ابهامات خود از بیمه نامه خود برآیند.

این مقام مسئول در ارتباط با سلب حق انتخاب شرکت بیمه از خریداران خودرو صفر اعلام کرد: خودرو سازان با دریافت هزینه خودرو به انضمام بیمه به صورت نقدی مطالبات شرکت های بیمه را به صورت اقساطی می پردازند که این سبب ایجاد مشکل خواهد شد که در این زمینه با خودروسازان در حال مذاکره بوده و امیدواریم که به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار