بالاخره قانون بازنشسته های ورزش در بسکتبال اجرا می شود؟

صدای اعتراض برخی ها از تبعیض در به کار گیری بازنشسته ها به گوش می رسد و مشحون از نفراتی است که از قانون بازنشستگی در امان بوده است.

بالاخره قانون بازنشسته های ورزش در بسکتبال اجرا می شود؟افشین رضاپور کارشناس بسکتبال در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مورد بازنشستگی مشحون دو موضوع مطرح می شود که یکی از آنها قانون است که  همه ملزم به اجرای آن هستیم. قانون بازنشستگی مصوبه مجلس شورای اسلامی از سوی سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک دستگاه نظارتی در حال اجرا است اما با وجود اینکه مسئله بازنشسته‌های ورزشی و ممنوعیت بکارگیری آنها در ورزش که بارها از سوی سلطانی فر و همچنین سجادی مطرح شده است ولی تاکنون برخورد جدی در این خصوص در برخی فدراسیون ها صورت نگرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: سجادی طی مصاحبه‌ای گفت که چند بازنشسته داریم اما همچنان روسای بازنشسته فدراسیون ها اصرار به حفظ جایگاه خود دارند. شاید این افراد گمان می کنند با مجوزهایی که گرفتند از قانون مبرا هستند اما این افراد از جمله مشحون باید بدانند که بر اساس قانون جدید منع به کارگیری بازنشسته‌ها در ورزش و همچنین پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور، تمامی مجوزها برای بازنشسته ها تا پیش از اردیبهشت 95 باطل اعلام شده است و این افراد باید صندلی‌های ریاست خود را ترک کنند تمام صحبت ها جنبه قانونی داشت.

رضاپور در ادامه عنوان کرد: از لحاظ فنی و مدیریتی، بسکتبال در سال‌های اخیر لطمه سنگینی را متحمل شده است زیرا نزول فاحشی در این رشته داشتیم اما نیروهای بسکتبال به خوبی جهت داده نشدند و اثرمندی و کارآیی نیروها در بسکتبال به شدت کاهش پیدا کرده که بر همین اساس لزوم تغییر در ساختار مدیریت و ایجاد نگرش‌های نو در بسکتبال ایران یکی از نیاز های اساسی بسکتبال کشور شده است.

کارشناس بسکتبال بیان کرد: در زمینه مربیگری در تیم ملی فقط به مربیان خارجی اتکا کردیم و طی 16 سال ریاست مشحون از پرورش مربیان ایرانی مطلوب فاصله گرفتیم و در واقع تفکری هم برای رشد و بالندگی مربیان ایرانی وجود نداشت. مربیان ایرانی در طول این سال‌ها با چوب تسویه حساب‌های شخصی رانده شدند و امروز به شکاف عمیقی فنی در مربیگری ایرانی و خارجی که این شکاف عمیق با مسکن‌های استخدام مربیان داخلی برای مسابقه‌هایی مانند رقابت‌های غرب آسیا پر نمی‌شود. برای مربیان ایرانی در عرصه‌های مختلف باید برنامه داشت تا در تلاطم خروج افرادی مثل بائرمن از بسکتبال ایران، دچار استرس نشویم.

وی افزود: رفتن بائرمن برای ایران هزینه‌های زیادی داشت و همچنین تعدادی از ملی پوشان دچار حاشیه شدند. این تنش‌ها و چالش‌ها در مقاطعی به ضرر بسکتبال ایران تمام شد و در ادامه راه هم دچار چندگانگی شدیم. چندگانگی ای که با اجرای برنامه‌های بائرمن و بر هم زدن ساختار فکری و ایجاد موانع جدید فکری که نوع دعوت بازیکنان به تیم ملی را تغییر داد باید هر چه زودتر با برنامه‌ریزی پایدار برای مسابقات 2017 و المپیک باید از بین برود.

رضاپور در پایان خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که وجود دارد جوانان خوبی داریم اما آموزش ندیده هستند بسیاری از این جوانان مستعد و توانمند بدون طی کردن مسیر آمادگی روانی و جسمانی، خیلی زود وارد دنیای قهرمانی شدند که تنها دلیل  آن آموزش غلط در فدراسیو بسکتبال طی سال های اخیر بوده است که به جای ساختار آموزشی مناسب بیش تر جنبه های رقابتی قهرمانی را در نظر گرفت و با وجود استعدادهای فیزیکی در بسکتبال ایران شاهد پرورش نیافتن تکنیک های بسکتبال در بین بازیکنان هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار