وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

کمیته دولت درباره پلاسکو صبح امروز تشکیل شد/شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تا سه هفته آینده



وزیر کشور گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت قرار شد کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور درباره حادثه پلاسکو تشکیل شود که صبح امروز این کمیته تشکیل جلسه داد.


تشکیل کمیته دولت درباره پلاسکو صبح امروز/شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تا سه هفته آیندهبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه در نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز دوشنبه (4 بهمن ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: عملیات اجرایی حادثه پلاسکو خوب پیش می‌رود. البته سرعت آن باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: با برداشته شدن تیرآهن‌ها و برش مفتول‌ها از روز گذشته سرعت کار افزایش پیدا کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: در زمینه کمک رسانی به مردم و آسیب دیدگان در جلسه هیات دولت جلسه‌ای را دیروز در دولت داشتیم، البته قبلا اقداماتی انجام شده و آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود که دو ساله پاساژی را در محل پلاسکو می‌سازد، همچنین قرار است محل موقتی برای کاسبان در نظر گرفته شود.

رحمانی فضلی گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت قرار شد کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور درباره حادثه پلاسکو تشکیل شود که صبح امروز این کمیته تشکیل جلسه داد.

وزیر کشور اظهار داشت: دستور ویژه‌ای از طرف رئیس جمهور برای پیگیری علل حادثه پلاسکو به من داده شد البته انجام این کار زمان بر است و جلسات مربوط به این موضوع را از همان روز برگزار کردیم و در این زمینه تقسیم کار شده و نقشه راه تهیه شده است، محور فعالیت‌های ما تقویت بعد پیشگیری است.

وی با بیان اینکه باید از حوادث مشابه ساختمان پلاسکو پیشگیری کنیم گفت: در جلسه‌ای که داشتیم بنابر این شد که در کوتاه مدت در ظرف 3 هفته ساختمان‌های مشابهی که امکان خطر برایشان وجود دارد شناسایی شده و در جهت ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

رحمانی فضلی درباره انتخابات خبرگان رهبری گفت: طبق قانون نحوه چگونگی اجرا و برگزاری انتخابات خبرگان رهبری برعهده خود این نهاد است و وزارت کشور نیز همواره اعلام آمادگی برای برگزاری این انتخابات را کرده است.

وزیر کشور درباره اینکه گفته می‌شود تجمع مردم استان آذربایجان شرقی برای تجلیل از بزرگداشت آتش‌نشانان با مشکل روبرو شده است این استان امنیتی شده است گفت: هر نوع تجمعی باید با مجوز انجام شود که برای این امر مردم باید از استانداری‌ها مجوز بگیرند، چرا که برخی تجمعات منجر به ایجاد مشکلاتی در خدمات عمومی و ترافیک می‌شود.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از میزان کشته شدگان حادثه پلاسکو وجود ندارد گفت: درباره خسارت به بار آمده این ساختمان با کارشناسان بیمه جلساتی داشتیم تا میزان خسارت را برآورد کنند و در روز شنبه هفته آینده جلسه‌ای را با هیئت امنای این ساختمان برگزار خواهیم کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: نزدیک به 2500 نفر در این مرکز تجاری مشغول کار بودند در بوجود آمدن این حادثه صاحبان پلاسکو گلایه‌ای مبنی بر این داشتند که مسائل به گونه‌ای مطرح نشود که نشان دهد ما مقصر حادثه هستیم ما به عنوان مستأجران این ساختمان همواره تلاشمان را کرده‌ایم و باید دلایل مستند و قانونی برای پیگیری عامل این حادثه تهیه شود.


انتهای پیام/

 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار