سخنگوی وزارت دفاع:

258 افسر نیروی هوایی ارتش افغانستان خارج از کشور آموزش می‌بینند

سخنگوی وزرات دفاع افغانستان گفت: 258 نفر از افسران این نیرو در خارج از کشور سرگرم آموزش هستند.

258 افسر نیروی هوایی ارتش افغانستان خارج از کشور آموزش می‌بینندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «دولت وزیری» روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی در کابل به خبرنگاران گفت: در سال 2016 وزارت دفاع افغانستان چند فروند بالگرد، یک فروند هواپیمای تامیناتی، 2 فروند هوایپمای کشفی را بدست آورده و از آنها بصورت عملی استفاده می شود.

وی افزود: امسال ارتش افغانستان 683 مورد حمله هوایی علیه طالبان انجام داده که در این حملات تلفاتی سنگین به طالبان و سایر گروه های تروریستی وارد شده است.

وزیری، بار دیگر ادعاهای مطرح شده درباره وجود نظامیان خیالی در ارتش افغانستان را رد کرد و افزود که حتی یک سرباز خیالی نیز در جمع نیروهای وزارت دفاع افغانستان وجود ندارد و ژنرال «جان نیکولسن» فرمانده نظامیان آمریکایی نیز این موضوع را تائید کرده است.

سخنگوی وزرات دفاع افغانستان اعلام کرد:تلاش ها برای تقویت ارتش به ویژه نیروی هوایی این کشور ادامه دارد و در حال حاضر 258 نفر از افسران این نیرو در خارج از کشور سرگرم آموزش هستند و 119 تن نیز آموزش های خود را در داخل کشور پشت سر گذاشته اند.

منابع خبری در افغانستان گزارش داده بودند که آمریکا هزینه 30 هزار سرباز خیالی در ارتش افغانستان را قطع کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که 86 درصد نیروی ارتش مجهز شده است و از نگاه فنی ما توان تهاجمی پیدا کرده ایم.

وزیری گفت که 10 درصد از پست های وزارت دفاع که به حدود 5 هزار پست می رسد، به زنان اختصاص یافته که از این رقم هم اینک یک هزار و 505 زن از ژنرال تا سرباز در وزارت دفاع مشغول خدمت هستند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: طالبان سال گذشته به اهداف خود نرسیدند و متحمل تلفات سنگین شدند، اما وی تائید کرد: 8 شهرستان در استان های زابل، بدخشان و هلمند در تصرف طالبان قرار دارد که بزودی عملیات بازپس گیری آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در سال 1395، 356 فرمانده طالبان که فهرست کامل آنان در اختیار وزارت دفاع قرار دارد، کشته شدند و 25 تن دیگر از این فرماندهان نیز در بازداشت نیروهای دولتی بسر می برند.

وزیری در باره حملات طالبان گفت: در سال 1395 گروه طالبان 44 حمله انتحاری، 242 طرح ترور علیه بزرگان اقوام، 175 کمین، 2 هزارو 342 انفجار بمب کنار جاده انجام دادند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود: ارتش نیز 724 عملیات برنامه ریزی شده، 474 عملیات کماندویی و 49 هزار عملیات غیر برنامه ریزی شده انجام داده اند.

وی همچنین گفت: 2 هزارو 31 جنگجوی طالبان را دستگیر، 9 هزارو 394 مین کشف، یک هزار و 229 مین خنثی 768 خودرو نیز بدست نیروهای ارتش افتاده است.

وزیری یکبار دیگر تاکید کرد: جنگ جاری در افغانستان جنگ اطلاعاتی و تروریستی خارجی است و نیروهای افغان تاکنون به خوبی با این جنگ تحمیلی مبارزه کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: گروه های تروریستی از ازبکستان، تاجیکستان، چچن، اویغورهای چینی، لشکرطیبه، لشکرجهنگوی، جیش محمد، القاعده، داعش و طالبان برای اهداف خارجی ها در این کشور می جنگند. 

وی گفت : وزارت دفاع افغانستان طرح را آماده کرده است که براساس آن تا 4 سال آینده تروریست ها بطور کامل از بین برده خواهند شد.

وزیری گفت: گروه تروریستی داعش قصد داشتند پس از سوریه و عراق بزرگترین مرکز خود را در افغانستان ایجاد کنند که موفق نشدند و افراد این گروه در ننگرهار، زابل، هلمند، فراه و دیگر استان ها نابود شدند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات هوایی علیه مواضع داعش در شهرستان «خاک افغان» استان زابل آغاز شده و ما مراکز این گروه را بطور کامل نابود خواهیم کرد.

ایرنا نوشت: تحقیقات یک نهاد تازه تاسیس مدنی در افغانستان حاکی از ان است که نام 130 هزار نیروی نظامی افغان در فهرست نیروهای نظامی و امنیتی ثبت شده و از دولت حقوق و مزایا می گیرند، اما این نیروها حضور فیزیکی در محل خدمت خود ندارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار