بوشهر؛

برکناری چند مسئول در میدان نفتی نرگسی دشتستان

کمتر از یک هفته از حادثه میدان نفتی نرگسی در شهرستان دشتستان چند مسئول از سمت خود برکنار شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن عالی پور  مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، با گذشت کمتر از یک هفته از وقوع حادثه نشت گاز در واحد بهره برداری میدان نفتی نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت سه نفر از کارکنان پیمانکار طرح  تعمیرات اساسی شد  مدیرعملیات، رئیس اچ اس ای ،رییس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و رییس اچ اس ای و مسئول نظارت بر تعمیرات اساسی شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب را از سمت خود برکنار کرد.

عالی پور گفت: با بررسی های به عمل آمده علاوه بر تقصیر و کوتاهی پیمانکار در زمینه عمل به مقررات ایمنی، این افراد نیز به تناسب مسئولیت خود با سهل انگاری و عدم اجرای دقیق مقررات در بروز حادثه مقصر بوده اند.

پیش از این نیز مسئولان نوبت‎کاری روز و شب کارخانه بهره برداری نرگسی از سمت خود عزل شده بودند.

روز 29 دی در اثر حادثه ای که در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در میدان نفتی نرگسی در شهرستان دشتستان  اتفاق افتاد سه نفر از نیروهای شرکت پیمانکار عملیات اورهال مخزن در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند و سه نفر مصدوم شدند.

میدان نرگسی در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در شهر وحدتیه در 30 کیلومتری شمال برازجان مرکز شهرستان دشتستان قرار دارد. این میدان سال 1353 کشف شد و در  1376 به بهره برداری رسید روزانه حدود 15 تا 20 هزار بشکه نفت  رد این میدان تولید می‌شود. نفت تولیدی این میدان که از نظر کیفیت سبک و شیرین محسوب می‌شود، دارای کمترین درصد آلاینده‌های زیست محیطی است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.