فخر فروشی بچه پولدارها/ از بادیگاردهای روزی 3 میلیون تومان تا ساعت‌های میلیاردی

حرف «پ» لغات مختلفی را به ذهن می‌آورد که مهم‌ترین و شیرین‌ترینش «پول» است؛ آنچه که گویی همه جهان پیوسته در پی اویند! اما پول و پولداری در کنار مزایای فراوان و راحتی و آسایشی که به دنبال دارد، گاه ممکن است باعث رنجش دیگران شود، بخصوص زمانی که دارنده پول، ظرف و ظرفیتش به اندازه صفرهای حساب بانکی‌اش نباشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اینجاست که رفتارهایی بروز می‌کند که اسامی مختلفی برایش می‌گذارند. برخی سیاسیون به آن «نمایش تجمل» می‌گویند، اما در ادبیات خودمانی، پای «پ» دیگری وسط می‌آید و آن «پز» است.

رابطه این دو «پ» یعنی پول و پز، رابطه‌ای قدیمی و طبیعی است. اصولا انسان به عنوان موجودی اجتماعی دوست دارد ستایش شود و مورد تائید و تحسین جمع قرار گیرد.
 
از همین رو، از تمام وسایل و امکانات موجودش برای به دست آوردن این اکسیر گرانبها استفاده می‌کند و باز طبیعی است پول چون دستیابی به ابزار و لوازم کسب تحسین را فراهم می‌کند، رابطه‌ای مستقیم با آن داشته باشد.
 
تا اینجای کار مشکلی نیست و پولدارها پز می‌دهند و... نوش جانشان! دارندگی و برازندگی، اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که تعادل در این کسب تحسین دیگران، برهم خورده و پای لغاتی چون فخر فروختن، تحریک کردن، به رخ کشیدن و امثالهم پیش می‌آید. اینجاست که دیگر ماجرا یک پز دادن ساده نیست، بلکه سم مهلکی است که با توجه به شکاف قابل توجه طبقاتی در جامعه به نوعی منجر به تحریک برخی طبقات شده و واکنش‌های درون فردی و اجتماعی را ناشی شده و منشأ برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود. این همان تعبیر «نمایش ثروت و تجمل» است که رهبر انقلاب بارها به آن اشاره کرده و خواستار اقدامات فرهنگی برای کاهش آن شده‌اند. اقدامات فرهنگی از آن رو که اولا پدیده‌های اجتماعی با برخوردهای حذفی و سلبی، کاهش نمی‌یابند یا اگر بیابند، کاهش موقتی است و ثانیا هر پدیده‌ای حتی نامطلوب در هر حال در جامعه وجود خواهد داشت و صفر نمی‌شود، بلکه فقط کاهش پیدا می‌کند و ضعیف می‌شود.
 
فخرفروشان کیستند؟
 
نمونه‌ها و مصداق‌های متعددی می‌توان برای گروه‌های فخرفروش به یاد آورد. مثال بارز و اخیر آن به راه افتادن صفحه بچه پولدارها در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام یا فیسبوک بود که مدتی هم سروصدا کرد. برخی سلبریتی‌ها، ورزشکاران، هنرمندان (گفتیم برخی، نه همه آنها!) و دیگر چهره‌هایی که به هر دلیل در کانون توجه عمومی قرار می‌گیرند نیز گاه نمایش‌دهی این گونه را به حد انزجار می‌رسانند. پول‌هایی که خرج برخی اقلام عجیب و غریب می‌کنند، چیزهایی که می‌خرند، جاهایی که می‌روند و رفتارهایی که بروز می‌دهند، جلوی چشم برخی اقشار که از نظر مالی وضعیت مشابه آنها را ندارند، تحریک‌کننده است. البته شکی نیست هر کس در محدوده شخصی‌اش مختار به هر کار و انتخابی است، اما وقتی کاری به صورت سوپراغراق شده به سطح جامعه کشیده می‌شود، ماجرا فرق می‌کند.
 
آرایشگاه؛ هر نفر 500 هزار تومان
 
دستمزد عادی یک آرایشگاه مردانه برای اصلاح سر حدود 30 هزار تومان است. چراکه نیازهای پیرایشی آقایان بیش از این هم نیست. با این حال شاید باورتان نشود در آرایشگاه‌هایی در همین نزدیکی، دستمزد یک پیرایش مردانه بین 500 تا 800 هزار تومان است! یکی از این آرایشگاه‌های مردانه اصولا کارش پذیرایی از ستاره‌های سینما و ورزشکاران است و استایل موی آنان را تعیین می‌کند. دستمزد عادی ایشان برای هر اصلاح سر به ازای هر نفر 500 هزار تومان است و اگر خدمات اضافی درخواست شود تا 800 هزار تومان هم می‌رسد. باز هم جالب‌تر است بدانید برخی افرادی که به این آرایشگاه‌ها می‌آیند برای چشم و همچشمی تا یک میلیون تومان هم می‌پردازند تا در این مسابقه فخرفروشی برنده شوند و روی طرف مقابل را کم کنند.
 
باشگاه‌های 70 میلیونی
 
یکی دیگر از مظاهر جالب فخرفروشی خارج از قاعده، باشگاه‌های ورزشی خاص و آنچنانی در تهران است. در یکی از این باشگاه‌های نمونه به نام «الف» حق عضویت سالانه 70 میلیون تومان یعنی هر ماه حدود 6 میلیون و 700 هزار تومان است. تازه مقررات باشگاه طوری است که عضویت ماهانه یا چند ماهه ندارد. عضویت فقط سالانه و با پرداخت کامل وجه به طور یکجا امکان‌پذیر است.
 
همچنین خدمات جانبی که در هر روز استفاده به عضو ارائه می‌شود، هزینه‌اش جداست. البته در این باشگاه، استخرهای خاص موزیکال با آبشارهای خاص هم وجود دارد، اما مهم‌تر از همه اینها این که هم سلبریتی‌ها به هم می‌گویند عضو فلان باشگاهی که فلانی هست، شده‌ام و هم برخی پولداران به هم می‌گویند در فلان باشگاهی که فلان فوتبالیست یا هنرپیشه سینما پاتوقش است، عضو هستم و تو هم بیا!
 
در این بین، ماساژ هم ماجرای جالب خودش را دارد. اکنون باشگاه‌های زنجیره‌ای ماساژ در تهران به راه افتاده که «ن» یکی از معروف‌ترین آن است. هر ساعت ماساژ خاص در این باشگاه‌ها تا 500 هزار تومان آب می‌خورد و اگر از سونا هم استفاده شود 200 هزار تومان دیگر به ازای هر ساعت به آن افزوده خواهد شد. با این قیمت‌ها فکر نکنید این باشگاه‌ها کم‌مشتری یا بی‌مشتری است؛ اصلا! آن‌قدر مشتری هست که در نقاط مختلف تهران و حتی روبه‌روی فرودگاه امام(ره) انواع دستگاه‌های مدرن از فرانسه وارد شود و شعبه راه‌اندازی گردد!
 
کفش‌های 6 میلیون تومانی
 
تازگی‌ها سری به برندهای کفش و کیفی که اخیرا در حاشیه بلوار آفریقا افتتاح شده، زده‌اید؟! اگر می‌خواهید دپرس شوید، نروید! اگر هم می‌روید، بدانید کفش زیر یک میلیون تومان ندارد. البته از نظر برخی دوستان پولدار ما اینجا برندهای بی‌کیفیتی هستند.
 
آنها مقداری بالاتر را انتخاب می‌کنند. در خیابان فرشته هم بوتیک‌های خاص و هم مراکز خرید خاص‌تر هست که کفش دست‌دوز با چرم گوزن به قیمت هر جفت 6 میلیون تومان می‌فروشد. همین کفش‌ها، چکمه یا بوت زنانه‌اش 5/8 میلیون تومان است. کیف‌های مردانه و زنانه‌اش هم از 4 میلیون تومان شروع شده و تا 7 میلیون تومان و بیشتر ادامه پیدا می‌کند. در اینجا هم جالب است بدانید هر جنسی چندان در دسترس نیست، بلکه مدل‌های موجود نمایشی است و پس از پرداخت کل پول باید دو هفته منتظر بمانید تا با کفش و کیفتان پز بدهید.
 
ساعت‌های یک میلیارد تومانی
 

یک میلیارد تومان؟! باور می‌کنید؟! باور کنید! زیاد دور نیست. ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک‌وی. کافی است به حاشیه چپ و راست خیابان دقت کنید و وارد یکی از مغازه‌ها شوید. حتی در همین میدان مادر در بلوار میرداماد هم یافتن این ساعت‌ها کار سختی نیست. مغازه‌هایی نه‌چندان پرزرق و برق، اما خاص‌فروش. مثلا مدل‌هایی از ساعت رولکس را به شما نشان می‌دهند که دسته‌اش طلای خالص، پوسته ساعت، طلای سفید و در داخل صفحه، الماس یا برلیان کار شده است. به تعداد این الماس‌ها و عیار و مقدار طلای به کار رفته هم قیمت ساعت فرق می‌کند. جالب این که برای قیمت‌گذاری این ساعت، نرخ دلار و نرخ طلای جهانی محاسبه می‌شود!
 
در داخل جعبه و در دفترچه، میزان طلا و سنگ‌های قیمتی درج و گارانتی شده و اینها به قیمت روز به شما عرضه می‌شود. حتی در برخی جعبه‌ها دکمه سردست‌های طرح همان ساعت نیز از طلای 18 عیار وجود دارد.
 
وفور این انواع ساعت، قانون معروف اقتصاد را به یاد می‌آورد که وقتی عرضه هست، حتما چند برابر آن تقاضا وجود دارد!
 
حیوانات گرانقیمت و هزینه نگهداری گرانقیمت‌تر!
 
تا به حال به این فکر کرده‌اید که هزینه‌های درمانی و ویزیت حیوانات خانگی برخی پولدارها در ماه، چند برابر کل حقوق ماهانه خیلی از ماهاست؟ و باز توجه کرده‌اید که تعرفه‌های درمانی این زبان‌بسته‌ها چقدر از تعرفه درمانی کلیه، کبد، قلب و ریه ما انسان‌ها بیشتر است؟ البته این امر فی‌النفسه بد نیست و حتی ممکن است اقتضائات و دلایل خاص خودش را هم داشته باشد، اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که پز دادن با پول به چشم و همچشمی درباره نگهداری حیوانات عجیب و غریب از توله شیر و توله ببر و بچه‌آهو گرفته تا انواع پرندگان عجیب و غریب برسد و البته بعد هم به اسباب و وسایل و غذا و ملزومات آنها!
 
جالب است بدانید در برخی شبکه‌های اجتماعی آگهی‌هایی رد و بدل می‌شود حاکی از خرید و فروش حیواناتی که حتی فکر نگهداری آنها در خانه را نمی‌کنید. مثلا «مار پیتون» با خال‌های نارنجی‌رنگ 3 میلیون تومان، سنجاب بین 400 هزار تا 2 میلیون تومان، میمون حدود 20 میلیون تومان و توله شیر حوالی 3 میلیون تومان قیمت می‌خورد.
 
در باب خدمات و وسایل نگهداری حیوانات خانگی متعارف هم ارقام عجیب است، به طوری که فقط قرص ضدریزش موی سگ و گربه ماهانه 100 هزار تومان است. هر عدد کنسرو غذای سگ و گربه نیز حدود 35 هزار تومان قیمت می‌خورد. در دامپزشکی‌ها حتی برای سگ‌ها استخوان‌های جویدنی در بسته‌های شش‌تایی وجود دارد که حدود 60 هزار تومان است. برای این زبان‌بسته‌ها استیک جویدنی نیز به قیمت حدود 50 هزار تومان در بسته‌های ده تایی تدارک دیده شده است. اقلامی چون لباس برای سگ و گربه نیز از 100 هزار تا دو میلیون تومان به صورت ست وجود دارد.
 
ماجرای عمل‌های جراحی حیوانات، نه با هدف درمان بلکه با هدف زیبایی یا خوشصدا شدن هم حکایتی است. برای سگ و گربه یک جراحی فک و صورت تا 5 میلیون تومان و جراحی حنجره برای خوشصدا شدن تا 3 میلیون تومان آب می‌خورد. هر ویزیت دامپزشکی هم حدود 100 هزار تومان است.
 
سایر تجملات
 
آنچه گفته شد، مشتی کوچک از خرواری بزرگ است، اما اقلام گرانقیمتی چون ماشین‌های 2 تا 6 میلیارد تومانی که اخیرا و به عنوان نمونه یک دستگاه فراری وارد ایران شد، ادکلن‌ها، هواپیماهای اختصاصی، بادیگاردهای روزی 3 میلیون تومان و دیگر اقلام را به حساب نیاورده‌ایم که داستانی جداگانه می‌طلبد.
 
درخت هر چه بار بیاورد...
 
دکتر فرانک فرهی، جامعه‌شناس می‌گوید: رفتارهای فخرفروشانه برای افراد مرفه امری طبیعی است و شاید هر یک از ما هم در آن موقعیت قرار بگیریم چنین خواهیم کرد، اما افراط بیش از حد در این مسائل به دلیل ناهنجاری‌های اقتصادی چون یکشبه پولدار شدن در یک اقتصاد رانتی ـ نفتی بیشتر اتفاق می‌افتد.
 
وی افزود: سبک زندگی در جوامع نفتی مانند ایران، اکنون به شکلی بزرگ شده است و البته راه ترویج سبک زندگی صحیح، آموزش در مدرسه است. بازگشت به آموزه‌های بزرگان ما بهترین راه‌حل است. آنجا که گفته می‌شود، سادگی بهترین یا ماندگارترین مد است یا درخت هر چه بار بیاورد، سرش به زیر خم می‌شود.
 
وی اظهار کرد: قطعا تغییر سبک زندگی کنونی گروهی بیش از حد مرفه برای بهداشت روانی جامعه فوق‌العاده ضروری است. چراکه تحریک‌کنندگی و عقده‌زایی، اولین اثر آن در خیل افراد جامعه است. راه آن نیز فقط و فقط آموزش و ضمنا اصلاحات اقتصادی برای کاهش رانت و فاصله طبقاتی است.
 
منبع :جام جم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۷
کوفتتون بشه ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
بهتر است به جای این هزینه ها به افراد بی بضاعت کمک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
خدابزرگه امیدبه خالق هستی تنها چیزیه که منو تواین شرایط بدمالی که دارم سرپانگه میداره
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۶
خدابزرگه امیدبه خالق هستی تنها چیزیه که منو تواین شرایط بدمالی که دارم سرپانگه میداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۶
من عاشق ساعت میلیاردی هستم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۶
چرا باید فخر بفروشن خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۶
خوشبحالشون چه پولی دارن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۶
خدابزرگه امیدبه خالق هستی تنها چیزیه که منو تواین شرایط بدمالی که دارم سرپانگه میداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۱ دی ۱۳۹۶
من تابه حال حسابم از ۱۰۰هزارتومان بیشتر نبوده راستی میلیارد چندتا صفرداره
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۱:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
۹تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
الان فقط تهرانیا پولدارن ؟حرفت چه ربطی داشت ب بحث.........
Iran (Islamic Republic of)
حسین محمدی
۲۱:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
این تهرانیا رو تو سربازی زیاد ادب کردیم وقتی میان تو غربت مثل موش میشن من تو کرمانشاه خدمت کردم کردها خیلی باهام خوب بود معرفت فقط معرفت خورزستان حسابشوحسابشوچه شهرک غرب تهران باشی بری توبریدها خدمت کنی ببین چه بلایومامانییارن با این لهجه زنانه میگفتن
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضايي
۱۱:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
شما بهتره قبل از هر چيز آموزش جمله نويسي و صحيح نوشتن جملات را ياد بگيري اصلأ خودتم فهميدي چي گفتي و چي نوشتي شما اول طرز صحيح نوشتن جملات و حروف را ياد بگير بعدأ
بيا نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
ای کاش پولدار بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
من با فوق لیسانس اونم با معدل بالای 19 بیکارم و برای خرج زن و بچه دارم مسافر کشی میکنم اونم دارن جلومو میگیرن که تاکسی نیستی . به حقوق 1/5 هم ماهی راضیم اما کو کار... مسولین محترم فاصله ها داره بیداد میکنه به فکر باشید
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۰:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
واقعآ خانواده هایی هستن که برای حداقل های زندگی یک چشمشون اشک وچشم دیگشون خونه ! ولی با عزت دارن روزگار تلخ زندگیشون رو سپری میکنن. ولی خدا جای حقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
خوش به حالشون ما که تو نون شب موندیم با تب 40 درجه مجبور بودیم بریم سرکار ناله کنیم تا ساعت کار تمام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
من تابه حال حسابم از ۱۰۰هزارتومان بیشتر نبوده راستی میلیارد چندتا صفرداره
Iran (Islamic Republic of)
سعید اقا
۱۹:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
فخر فروشی منم اینه
شلوار 35هزار تومن
کفش 35هزاز تومن
ساعت 100هزار تومن
پیرهن 30هزار تومن
کاپشن 100هزار تومن
تازه یه دست گرمکن و یه شلوار اسلش خوشکلم گرفتم با هم شد 30هزار تومن
به نظرتون میشه با اینا پز داد عایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
برخی برای سیر کردن شکمشون باید تو اشغال دنبال غذا بگردن انوقت این بچه پولدارا...
-
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
وقتی قانون فقط برای بیچاره هاست و حداقل حقوق با حداکثرش از زمین تا آسمان تفاوت دارد شکاف طبقاتی موج می زند واین می شود که کسی اینگونه بی محابا هزینه می کند وکسی نان شبش هم اگر به یارانه نقدی نبود لنگ می زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
دزدها و اختلاسگران بر همه چیز احاطه و تسلط دارند و هر روز بیشتر میشن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
بنده سالهاست که کتاب های زیادی خوانده ام و زندگی افراد ثروتمند جهان را مورد مطالعه قرار داده ام واقعیت امر این است که ثروتمندان واقعی جهان بیشتر وقت و هزینه خودشان را خرج امور خیریه میکنند و به این واقعیت رسیده اند که یه روزی باید این جهان هستی رو ترک کنند و به زندگی ابدی خودشان ادامه بدهند متاسفانه تو ایران جوانان ما فکر میکنند قیمت واقعی انها به ظاهر انهاست در حالی که باید فرد ارزشمندی بشوند تا دنیایشان معنا پیدا کنند درست یه توپ بسکتبال در دست من 40 دلار بیشتر قیمت ندارد ولی همان توپ در دستان مایکل جردن میلیون ها دلار قیمت پیدا میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
بزار خوش باشن همه بر روی زمینیمو روزی بر زیر آن داشتن خوب است اما بدون فخرفروشیو آزار دیگران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
اصلاح سر کجا رفتی .انداختن زیاد زیاد 10 هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
در جایی در قرآن خواندم که در روز قیامت ما انسانها فکر میکنیم فقط چند ساعت یا نصفه ای از روز در این دنیا زندگی کردیم.پس ای کاش به چیزهای مهمتر و پایدارتری بپردازیم که لااقل بازنده بزرگ این دنیا نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
كوفتشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
هيچ مالي اندوخته نمي شود، مگر اين كه حق مظلومي پايمال شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
من دوستایی دارم که خیلی پولدار باشن ولی اصلا از این کارا نمی کنن خیلی روی پول خرج کردنشون حساسن به نظر من پول اینا باد آورده ست
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۳:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
وقتی پول باد اورده باشد همینه . با عرق جبین جمع نشده باحقوقهای نجومی یادزدی از بیت المال بدست امده.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
در کنار هر کاخی هزاران کوخ است که ویران ميشود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۳:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
تمام مغازه ها را ببندید ، چون قرار آنها در کشور بی نظمی ایجادکونند، فوروش حیوانات ممنوع ، اینجا آمریکا نیست که مردوم حیوانات را در خانه ببرند ،فوروش کفش و لباس گران قیمت ممنوع ، چون تبلیغات می شود که مردوم لباس گران قیمتی بخرند ،باشگاه بدن سازی ، باشگاه بازی ها و غیره که ماهیانه حوقوق منجومی به جیب می زنند . دولت تمام باشگاههای راتحطیل کونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
دستمزد عادی یک آرایشگاه مردانه برای اصلاح سر حدود 30 هزار تومان است.

نه بابا کم تر از 10000 هزار تومان هستش
Iran (Islamic Republic of)
محمد از تبریز
۱۲:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
ثروت این کشور محدود است این انباشت پول در جیب آنان همان پولهایی است که هر روز پدرانشان از جیب من و امثال من به بهانه های مختلف می دزدند
Iran (Islamic Republic of)
محمد از تبریز
۱۲:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
ثروت این کشور محدود است این انباشت پول در جیب آنان همان پولهایی است که هر روز پدرانشان از جیب من و امثال من به بهانه های مختلف می دزدند
-
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
افراد معمولی نمیتوانند اکثرا دزد زاده ها هستند
-
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
یکی پول توجیبیش 40 ملیونه بعد حقوق کارمند ماهی 2ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
ایا واقعا این افراد تو ایران هستند؟ با کدوم پول به اینجاها رسیدند؟ رانت و کلاه برداری و دزدی. چرا ماها که اینقدر درس خوندیم و جون کندیم این چیزارو نداریم؟ البته خدا جای حق مشسته و مطمئنم همه چیزو به یه نفر یکجا نمیده. منتهی این افراد خیلی راحت با پول همه چیزو میخرند حتی قانون رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
این افراد کسانی هستند که پدرانشان با رانت و دوستی خویشاوندی و...با یکسری از مدیران و مسئولبن رده بالا در ضمینه زمینخواری و قاچاق و واردات وقراردارهای رابطه ایو ... به پولهای یکشبه رسیده اند اونها الان هیچی ندارند و فقط پول دارن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
همه اینا که گفتید درست.اصلا بیاید بگیم نوش جونشون دارندگی و برازندگی! اما چیزی رو که نمیتونم بفهمم اینه که بعضی از مسئولان هم انگار فقط همین اقشار مرفه بی درد رو میبینند و فقط در جهت سرویس دهی بیشتر به این قشر عمل میکنن؟! در واقع در کشورهای پیشرفته از ثروتمندان در قالب مالیات و... گرفته میشه و به اقشار کم درامد کمک میشه .اما در ایران به انواع مختلف از اقشار متوسط و کم درامد که اکثرت هستند گرفته میشه و باز هم خریدها و هزینه هایی میشه که هیچ ارتباطی با قشر آسیب دیده نداره که بماند بلکه فقط مرفهین ازش سود میبرند!!! در واقع این موضوع بیشتر جیگر آدم رو آتیش میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ارشد بیکیر
۱۰:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
خوب این مطالب چه سودی به حال من فوق لیسانس بیکار که سه سال دنبال کارم میاد در ضمن هر وقت به حرف (پ) فکر میکنم یاد پارتی میوفتم نه پول از پارتی به پول و پز میشه رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
دیروز تو یه برنامه مستند دیدم خبر نگار ازیک دختر بچه پرسید صبحانه چی خوردی گفت پنیر گفت ناهارچی خوردی گفت پنیر گفت شام چی خوردی گفت پنیر' از ماست که بر ماست'
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۱۰:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
ما هر ماه منتظر یارانه هستیمو اینا!!!!!!!!
خدایا به داد اونا برس نه ما!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
عاقبت اشرافی گری مسئولین همین خوتهد شد. الناس علی دین ملکوهم: مردم به رسم فرمانروایانشان در می آیند!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
من کاری ندارم که کارشون اسراف و گناه هسته شاید اصلا مسلمون نیستند
اما نباید ادم از دیدن این ها ناراحت بشه شعار هم نمی دم
الان ماشین من قیمتش 20 میلیون هست ماشین همسایه ام 650 میلیون ایا حالا من باید حسرت بخورم و ناراحت شم چرا اون ماشین گرون داره من ندارم ؟ قطعا نه احمقانه ترین کار حسرت خوردن به مال بقیه هست همیشه یک عده دارن یک عده کم تر دارن
به نظر من به جای اینه که می گین باید جلوی کار های اونا رو گرفت که البته غیر ممکن هست باید خودمون رو اصلاح کنیم تا به وسایل امکانات بقیه هر چند اسرافه به چشم حسرت نگاه نکنیم
یک عده اسراف می کنن اصلا چون عقده ای هستن حس حقارت دارن یک شبه پولدار شدن و غیره این نباید موجب ناراحتی و غصه ما بشه
باید خدا رو شکر کنیم که با ثروت خیلی زیاد امتحانمون نکرده و حسرت نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
به خودشون مربوطه . دارندگی و برازندگی . زحمت کشیدن یا خودش یا نسلش الان بهره شو میبرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
به خودشون مربوطه . دارندگی و برازندگی . زحمت کشیدن یا خودش یا نسلش الان بهره شو میبرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
یا جد سادات!!!!
ب خدا ۵ ساله لیسانس برق گرفتم بیکارم.ب حقوق ماهی دو ملیون هم راضی ام.اما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
ملت با ماهی دویست تومن راضی میشن به کار چه برسه ب دوتومن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
مشکل از قشر سرمایه دار نیست اونها از جهل و خلا های قانونی استفاده کرده اند مشکل از حضرات مسئولین هست که تفاوت طبقاتی رو به این سطح رسوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
آقای جامعه شناس
زهی خیال باطل برای فرهنگ سازی و کاهش رانت این جماعت!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
بیشتر. منو یاد عربای جاهل میندازن یه هم چین ادمایی
آخرین اخبار