بزرگترین آتش سوزی های جهان در کجاست؟ +اینفوگرافی

در این خبر سعی داریم شما را با بزرگترین آتش سوزی های به وجود آمده در دنیا آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طول تاریخ آتش سوزیهای هولناک زیادی رخ داده که جان دهها و گاهی هزاران نفر را گرفته و خانه ها و جنگل های زیادی را تبدیل به خاکستر کرده است. در این اینفو گرافی سعی داریم تا مروری بر بزرگترین آتش سوزی های تاریخ و تلفات آن ها داشته باشیم.

توکیو: در سال (1923):
در پی وقوع زرلزله آتش سوزی به وجود آمد که در نهایت سبب سونامی تخریب شدن 570 هزار خانه و بی خانمانی نزدیک به 1.9 میلیون نفر شد.

بیگ برن(1910):
آتش سوزی بزرگی که در سال 1910 در ایالات متحده آمریکا رخ داد و با نام «بیگ برن»(Big Burn) یا سوختگی بزرگ از آن یاد می‌شود، سه ایالت آیداهو، مونتانا و واشنگتن را دربرگرفت.
در پی این آتش‌سوزی  3 میلیون هکتار جنگل  نابود شد و بیش از 87 نفر جان خود را از دست دادند که ازبین آن ها  78 نفر  آتش‌نشان بودند که برای اطفای حریق به محل حادثه آمده بودند.

میشیگان(1871):
درشیکاگو و  میشیگان و مانیستی نیز 4 آتش‌سوزی گسترده‌ای  در طول یک هفته از 8 تا 14 اکتبر رخ داد در مجموع این آتش‌سوزی جان بیش از 1500 نفر را گرفت  وبدین ترتیب  لقب مرگبارترین آتش‌سوزی تاریخ آمریکا را از آن خود کند.

آتش در «میرامیچی»(1825):
هولناک‌ترین آتش سوزی‌های جنگلی در منطقه «میرامیچی»، در آمریکای شمالی و در نزدیکی کانادا رخ داد که منجر شد بیش از 3 میلیون جریب از جنگل‌های بکر منطقه تبدیل به خاکستر شوند و دست کم 160 نفر جان باختند.
 
هالیفکس( 1917):
اتفاق هنگام بارگیری یک کشتی  باری  برای بارگیری3 تن  مهمات به وجود آمد و پس از پر شدن بر اثر اشتباه‌های انسانی این مهمات منفجر شد و آت شسوزی جبران ناپذیری به وجود آمد.
در این حادثه بیش از 1000 نفر کشته و نزدیک به 9 هزار نفر دیگر نیز مجروح می‌شوند.

سانفرانسیسکو (1906):
یکی از بزرگ‌ترین آتش سوزی‌های دنیا در سال 1906 و در سانفرانسیسکوی آمریکـا رخ داد.
این آتش‌سوزی بیش از 25 هزار ساختمان در 490 بلوک را بلعید و تلفات بسیار زیادی نیز از خودش به جای گذاشت؛ آمار کشته شدگان در این آتش‌سوزی در حدود 3 هزار نفر بود و علت آن نیز انسان و طبیعت شناخته شد.

هامبورگ (1842):
آتش‌سوزی هامبورگ در سال 1842 نیز یکی از بدترین فاجعه‌های آتش‌سوزی در کشور آلمان وبود که بر اثر این آتش سوزی حدود  یک چهارم شهر هامبورگ در آتش سوخت و نابود شد.

در این حادثه 51 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 20 هزار نفر اموال و خانه‌هایشان را از دست دادند.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار