ارومیه؛

نخستین جلسه کمیته اصناف و بازاریان ستاد دهه فجر مهاباد

نخستین جلسه کمیته اصناف و بازاریان ستاد بزرگداشت دهه مبارکه فجر شهرستان مهاباد برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛صادق قادری در نخستین جلسه کمیته اصناف و بازاریان بزرگداشت دهه فجر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه بهمن و فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برای گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب و زنده نگهداشتن این ایام مبارک لازم است که با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت بالای اصناف بتوان به بهترین نحو و ارائه برنامه های مناسب مسئولیت محوله را به انجام رساند.

وی افزود: در بخش صنعت و معدن برنامه های مناسبی از جمله افتتاح چندین پروژه پیش بینی شده که در اصناف نیز چنانچه برنامه افتتاحیه ای وجود داشته با استعلام از اتحادیه ها، باید مراتب به این کمیته اطلاع رسانی شود.

در ادامه عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف شهرستان مهاباد گفت: با توجه به اهمیت نقش اتاق اصناف به عنوان نهادی مردمی و هم سو با آرمانهای انقلاب اسلامی و با توجه به اعلام برنامه های اتاق اصناف ایران برای ایام دهه مبارکه فجر، اتاق اصناف مهاباد نیز همانند سالهای گذشته با همکاری اتحادیه های تحت پوشش با تمام امکانات خود در هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات این ایام سعی و تلاش خود را به انجام می رساند.

قربانی بیان کرد: از جمله برنامه های پیشنهادی برگزاری مراسمی در ششمین روز از ایام دهه مبارکه فجر است که بنا به نامه اتاق اصناف ایران به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده و مسئولیت برگذاری برنامه های این روز در کل کشور به اتاق های اصناف محول و در این شهرستان نیز برنامه های مناسبی در جهت تجلیل از پیشکسوتان و اصنافی که همواره پشتیبان اتاق اصناف و فعال در برنامه های برگزار شده در طول سال بودند به انجام می رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه اصناف در کلیه خیابانهای و مناطق حساس سطح شهر پراکنده هستند بنابراین با تزئین مغازه های خود به پرچم و پوستر حاوی شعارهای انقلابی و با آرم اتاق اصناف می توان نمود بسیار بیشتری را در بین همشهریان داشته و در مناطقی همچون میادین و یا در ورودی بازارچه ها و پاساژها با نصب بنر این ایام را گرامی داشت.

قربانی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و برای ارائه دست آوردهای اصناف در زمینه های تولیدات داخلی می توان با برگزاری نمایشگاهی جهت عرضه تولیدات فرش دستباف و سایر صنایع دستی، توان تولیدی اصناف شهرستان را به نمایش گذاشت.

در ادامه عباسی ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد اظهار داشت: این مرکز هرساله برنامه های متنوعی را در ایام دهه مبارکه فجر به انجام رسانده و در امسال نیز برنامه های متنوعی از جمله مسابقات کتابخوانی،تخفیف شهریه داوطلبین دوره های آموزشی آموزشگاه های آزاد، برگزاری نمایشگاه های مختلف،برگزاری جشنواره آشپزی و تزئین ورودی آموزشگاه های آزاد سطح شهرستان انجام می دهد.

در ادامه سرگرد ریاست اداره اماکن عمومی شهرستان مهاباد نیز افزود: حفظ و نگهداشتن آرمان های انقلاب از وظائف اصلی همه آحاد مردم به ویژه نهادهائی مردمی همچون اتاق اصناف بوده و این امر باید با همکاری اصناف تحت پوشش بانجام برسد.

کرمیان گفت: بنابراین باید امسال و بهتر از سال های گذشته در جهت تبیین نقش اصناف با مواردی همچون تزئین واحدهای صنفی به پرچم، اقدامات لازم رابه انجام رسانده و باید عملکرد کمیته اصناف امسال بهتر از سایر کمیته ها باشد.

در پایان این جلسه مقرر شد کلیه واحدهای صنفی در معابر و خیابانهای اصلی سطح شهر اقدامات لازم رابرای آذین بندی واحد صنفی مربوطه با نصب پرچم به انجام رسانند.

علاوه بر آن مقرر شد برای تجلیل از خانواده های معظم شهدا ،اتاق اصناف با همکاری بسیج اصناف و هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایام دهه مبارکه فجر از چند خانواده معرفی شده شهداء اصناف دیدار کند.

افتتاح ساختمان اتاق اصناف به دلیل تعمیرات و نوسازی انجام گرفته در ایام دهه مبارکه فجر نیز پیش بینی شد.

از سوی دیگر،برگزاری مراسمی در ششمین روز از دهه مبارکه فجر بنام اقتصاد مقاومتی و تجلیل از پیشکسوتان و ماندگاران اصناف در این مراسم، اعمال تخفیف در هزینه های صدور پروانه کسب تاسقف 50 در ایام دهه مبارکه فجر و برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات فرش دستباف و صنایع دستی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای و اتحادیه فرش دستباف در محل تالار وحدت در ایام دهه مبارکه فجر نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.