اراک؛

کشف 315 میلیارد ریال کالای قاچاق

در 10 ماهه ابتدای امسال 315 میلیارد ریال کالای قاچاقدر استان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در 10 ماهه ابتدای امسال 315 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 212 میلیارد ریال بوده و این میزان نشان دهنده افزایش 48 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .
ادینه افزود: در بحث تعداد پرونده ها 52 درصد ، تعداد دستگیری متهم 56 درصد و تعداد خودروهای توقیفی 29 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته ایم .
وی افزود: در اقدامات عملیاتی و کارهای پیشگیرانه در زمینه مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی 30 درصد کاهش کشف را در استان داشته ایم .
ادینه گفت: در بحث مواد خوراکی در برخی کالا ها همچون محصولات کشاورزی 16 تا 96 درصد کاهش کشفیات و در برخی مواد از جمله برنج 52 تا 80 درصد افزایش کشفیات را داشته ایم.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: کشف کالای غیرمجاز پایه های اقتصاد ملی استان مرکزی و کشور را مستحکم تر می کند.
آدینه افزود : خودکفایی ملی و تلاش برای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی با پیگیری و نظارت در امر مبارزه با قاچاق کالا محقق می شود و استان مرکزی به عنوان پیشرو در این امر مهم است.
وی گفت: ساز و کارهای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم همه دستگاه های اجرایی است و در این راستا باید از ظرفیت های موجود به خوبی بهره گرفت تا باروری اقتصاد و رونق فضای کسب و کار به ثمر بنشیند.
وی افزود: با شناسه دار کردن کالا ها و ساماندهی انبارها در استان می توان گام های موثری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان برداشت.
تلاش دستگاههای مربوطه در راستای مبارزه با کالای قاچاق در استان ، برگزاری دوره های اموزشی مرتبط توسط سازمان صنعت و معدن استان برای دستگاههای اجرایی مرتبط و استفاده از تجربیات سایر استان ها د راین خصوص از مصوبات این جلسه در راستای اجرایی کردن ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود. 
انتهای پیام / ر
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.