خیز پاروزنان برای قهرمانی آب های آرام آسیا/ 7پله دیگر برای رسیدن به قهرمانی آسیا باقی مانده است

فدراسیون قایقرانی برای پاروزنان آب های آرام 7 اردوی تدارکاتی دیگر در پیش دارند تا به منظور رسیدن به هدف کوتاه مدت این رشته که مسابقه قهرمانی آسیا است آمادگی کافی را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم های ملی آب های آرام هم اکنون در منطقه هایی که برای تمرین از سوی فدراسیون قایقرانی برای آنها پیش بینی شده است در حال تمرین هستند این قایقرانان مسابقات قهرمانی آسیا را به عنوان هدف کوتاه مدت خود و بازی های آسیایی جارکاتا را جزو اهداف بلند مدت شان در نظر گرفته اند.
 
اگرچه تیم های ملی آبهای آرام برای حضور موفق در مسابقات آسیایی امسال در کنار مربیان ایرانی تمرینات خود را انجام می دهند اما برای بهروری بیشتر  کسب نتایج ارزنده باید با تکنیک های سازنده تری پیش برویم که به مدال های خوشرنگ تری دست یابیم و این جریان با اطلاعات جدید تر مهیا می شود.
 
علیرضا محمدی رئیس کمیته آبهای آرام قایقرانی در این خصوص اظهار کرد: هم اکنون تیم ملی کانو کانادایی از اردوی بوشهر بازگشته است و در تهران تمرینات شان را دنبال می کنند در حال رایزنی هستیم تا تیم ملی جوانان که در بابلسر تمرین می کردند هم ادامه تمرینات را در تهران باشند اردوی تیم ملی کایاک نیز دو هفته است که در قشم برگزار شده است و مربیان طبق برنامه تمرینی که ارائه داده اند فعالیتشان را دنبال می کنند.
 
وی افزود:مربیان با قدرت کارها را ادامه می دهند و شرایط اردوهای تیم ملی هم مناسب است  تا به حال وقفه ای در اردو ها نداشته ایم تنها برای برگزاری مسابقات قهرمان کشوری کمی وقفه ی کوتاهی در برگزاری اردوهای تدارکاتی افتاد همچنین مربیان از امکانات رادو تاکنون رضایت داشتند.
 
محمدی در خصوص کمبودهایی که در اردوهای تدارکاتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: البته در خصوص شرایط اردوهای تیم ملی باید بگویم که هم اکنون در تمام رشته های ورزشی در ایران کمبود وجود دارد اگر بخواهیم نگاه شفاف تری داشته باشیم امکانات خیلی از اردوها ایده آل نیست اما با تمام شرایط حاکم باید اردوهای تیم ملی را نگه داشت تا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با قدرت شرکت کنیم. برنامه بلند مدت تیم ملی آبهای آرام حضور در بازی های آسیایی جاکارتا است و به این خاطر طبق برنامه سرمربی ها تمرینات را انجام می دهیم.
 
وی در خصوص کمک به آمادگی بیشتر تیم ها با جذب مربی خارجی ،تاکید کرد:جذب مربی خارجی شرایط خاص خودش را می طلبد باید فضا را برای آوردن مربی مهیا کنیم مسئله دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که مربی را برای تیم های ملی جذب کنیم که سطح تیم را بالا ببرد و در عین حال نتیجه مثمر ثمری داشته باشد. اگرچه مربیان ما هم اکنون کوله باری از تجربه به همراه دارند و تا الان هم فعالیت خوبی داشته اند زیرا عملکرد خوب تیم ها در مسابقات گوانجو این شایستگی آنها را به اثبات می رساند.زیرا مربیان خارجی زیادی برای بهبود عملکرد تیم آمده اند اما سطحی کار کرده و رفته اند.
 
رئیس کمیته آبهای آرام قایقرانی در ادامه تصریح کرد:اگر بخواهیم وضعیت مربیانمان را با 15 سال قبل مقایسه کنیم در حال حاضر مربی ها اطلاعات مفیدی دارند بنده با حضور مربی خارجی در کنار مربی های ایرانی مخالف نیستم اما باید شرایط را هم بررسی کنیم و قطعا به این موضوع فکر می کنیم زیرا کسب نتایج ارزنده برای فدراسیون قایقرانی اهمیت دارد به این خاطر که در میادین بین المللی نتیجه ای که قایقرانان کسب می کنند ارش زیادی دارد.
 
وی در خصوص بهتر شدن نتایج امسال در مسابقات پیش رو نسبت به سال گذشته ،عنوان کرد: نمی توانم هیچ پیش بینی انجام دهم زیرا بر اساس تجربه ای که دارم هر سال و هر مسابقه ای سطح فنی و شرایط خاص خود را دارد اگرچه امسال تیم های آبهای آرام با پشتوانه سازی بسته شده است به این صورت که در کنار تیم ملی اصلی ،تیم زیر 23 سال هم به عنوان تیمB بسته شده است تا علاوه بر ایجاد رقابت تنگاتنگ میان ورزشکاران نتایج را افزایش دهیم.
 
محمدی در پایان تصریح کرد: اگر تا سال آینده شرایط خاصی به وجود نیاید7 اردوی دیگر برای تیم ها برگزار خواهیم کرد که تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا آمادگی کافی را داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.