یزد؛

عدم درج قیمت همچنان در صدر تخلفات بازار یزد

هفت هزار و 900 پرونده از ابتدای امسال در اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزدت شکیل شده است.

  سیدغریب بیژن نیا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به تشکیل هفت هزار و 900 پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد،گفت : عدم درج قیمت همچنان در صدر تخلفات بازار یزد است.

 بیژن نیا افزود: باتوجه به صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی و رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات ، بهداشت و دارو و درمان ، قاچاق کالا و ارز از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 830 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به این اداره کل وارد شده که متخلفین علاوه بر سایر مجازاتهای تعطیلی و نصب پارچه و محرومیت از خدمات دولتی در قوانین جمعا به پرداخت مبلغ 8 میلیارد  و 221 میلیون و 884 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز 338 پرونده وارده شده که از این تعداد 313 پرونده رسیدگی شده است امیدواریم باتوجه به بررسی و استعلام صورت گرفته مابقی پرونده های وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز تا دو ماه آینده بررسی شوند .

 بیژن نیا افزود: متخلفین علاوه بر ضبط کالا و شرکت ها و اشخاص حقوقی به لغو و تعلیق کارت بازرگانی به پرداخت مبلغ 24 میلیارد و 243 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم گردیده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: جمعا یک هزار و 750 فقره پرونده تخلف باموضوع عدم رعایت قوانین بهداشتی اصناف مختلف و پزشکان و داروخانه ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت و دامپزشکی وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد شده که تاکنون یک هزار و 657 فقره رسیدگی شده که متخلفین علاوه بر سایر مجازاتهای پیش بینی شده در قوانین به جزای نقدی مبلغ چهار میلیارد و 315 میلیون ریال درحق صندوق دولت محکوم شده اند.

بیژن نیا خاطرنشان کرد: عمده ترین پرونده های متخلفین نظیر عدم درج قیمت ، تقلب ، گرانفروشی از جمله تخلفاتی است که جهت رسیدگی به این اداره کل وارد شده است.

 عدم وجود فرهنگ اعلام قیمت ، یکی از مهمترین عوامل تخلف عدم درج قیمت از سوی عرضه کنندگان است که طبق قانون تمام فروشندگان باید با درج جدیدترین نرخ اعلام شده در معرض دید مشتریان آنها را از قیمت اجناس ومواد قابل عرضه آگاه سازند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.