قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران:

سرطان ریه امدادگران حادثه پلاسکو صحت ندارد/ 50 درصد از بیمارستانهای کشور عمر بیش از 50 سال دارند

وزیر بهداشت خبر سرطان ریه امدادگران حادثه پلاسکو را تکذیب کرد و گفت: این اظهار نظرها فقط گمانه‌زنی است.

سرطان ریه امدادگران حادثه پلاسکو صحت ندارد/50 درصد از بیمارستانهای کشور عمر بیش از 50 سال دارند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسازی بیمارستان‌های فرسوده کشور گفت: در این دولت 10 برابر دولت‌های گذشته تأکید کردیم تعداد تخت‌های بیمارستان تجهیز و تحویل داده شوند.

وی افزود: تا امروز نزدیک به 4500 تخت نو به این بیمارستان تحویل دادیم و تا پایان دولت به وعده خود عمل می‌کنیم، در سال‌های آینده باید با شتاب بیشتری تخت‌های نو جایگزین تخت‌های فرسوده شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بیمارستان‌های کشور بیش از 50 درصدشان عمر بالای 50 سال دارند، گفت: با توجه به فرسوده بودن بیمارستان ها اکثریت آنها باید نوسازی شود، در این مسیر امیدواریم گشایش اقتصادی حاصل شود، همچنین در بخش بین‌الملل نیز شاهد سرمایه گذاری جدی باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده در پی حادثه پلاسکو برخی از امدادگران به سرطان ریه دچار شدند گفت: این اظهار نظرها فقط گمانه زنی است، برخی تصور می‌کنند با قرار گرفتن در هوای آلوده آن هم در ظرف چند ساعت و چند روز از نظر علمی پذیرفته نیست، اما باید همیشه مراقب بود تا اجازه ندهیم جسممان آسیب ببیند.
 
وزیر بهداشت همچنین حضور برخی از امدادگران برای تست سرطان ریه در بیمارستان لقمان را تکذیب کرد و گفت: شاید برخی‌ها برای اطمینان این کار را کرده ‌باشند، اما نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها و شایعه‌ها قرار بگیریم.

قاضی‌زاده هاشمی درباره مهمترین خدماتش در وزارت بهداشت گفت: مهمترین کارم در این وزارتخانه این بود که هرگز دورغ نگفتم و در بیت‌المال خیانت نکردم، مأموریت اصلی من در بخش سلامت بوده و تا امروز به مردم خلافی نگفتم، همه بدی‌ها در گنجینه‌ای وجود دارد و کلید آن دروغ است.

وی درباره تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت در مجموعه وزارت بهداشت، گفت: جداسازی بیمه‌ها از وزارت بهداشت از ابتدا اشتباه و غیرعلمی بود در حالی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مطرح شده بود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: مجلس توانست بخشی از آن را عملیاتی کند، امیدواریم این بخشی را که مجلس تصمیم گرفته در مسیر ارزیابی‌ها و تأییدات دچار آسیب نشود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌هایی که پس از برجام در بخش بهداشت قرار گرفته، گفت: این سرمایه گذاری ها به صورت مستقیم کمتر از 300 میلیون دلار بوده و در بخش غیرمستقیم هم سرمایه گذاری‌هایی که انجام شده عمدتا دارویی است، ولی به طور مستقیم کشورهای دیگر حدود 300 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند.

وزیر بهداشت از میزان اشتغال در کشور در راستای سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری هنوز به بار ننشسته و باید برخی کارخانجات در این زمینه فعال شوند.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار