چند خبر از یمن؛

حمله به پایگاه‎‏های نظامی در خاک عربستان/ تداوم حملات هوایی متجاوزان سعودی

نیروهای یمنی در درگیری با مزدوران عربستان سعودی در مناطق مختلف، پیروزی‎های چشم‌گیری کسب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، در پی استمرار درگیری میان نیروهای مبارز ارتش یمن با مزدوران عربستان سعودی در مناطق مختلف یمن، نیروهای انصارالله پیروزی‎های چشم‌گیری کسب کردند.

بر اساس تازه‎‌ترین گزارش‌‏ها، مبارزان جنبش انصارالله یمن یک خودروی نظامی وابسته به مزدوران سعودی را که حامل 23 موشک بود، در درۀ ربیعه در بخش صرواح در استان مأرب در مرکز یمن منهدم کردند.

وزارت دفاع یمن نیز با ارائۀ گزارشی اعلام کرد نیروهایش در کوه استراتژیک الروی و تعدادی از تپه‌های حومۀ آن در بخش وازعیه در استان تعز در جنوب کشور در مبارزه با نیروهای حامی عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و مزدوارن سعودیِ حامی آن‎ها، پیشروی کرده‎‏اند.

ارتش یمن همچنین محل تجمع مزدوران را در 2 منطقۀ الخلیفین و خنجر در بخش‎های خب و شعف در استان جوف در شمال کشور، هدف حمله قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌‎های یمنی، ارتش یمن مزدورانی را که سعی داشتند در کوه یام در بخش نهم در استان صنعا پیشروی کنند نیز با شکست روبرو کرد.

حمله به پایگاه‎‏های نظامی در خاک عربستان
شبکۀ تلویزیونی المسیرۀ یمن در گزارشی اعلام کرد مبارزان یمنی با حملات خمپاره‎ای و موشک‎های کاتیوشا پایگاه‎های نظامی سعودی را در مناطق نجران و جیزان در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

در این گزارش اعلام شد که در حملات خمپاره‎ای ارتش یمن و نیروهای جنبش انصارالله به مواضع مزدوران سعودی در کوه‏‎های علیب در منطقۀ نجران، شماری از مزدوران کشته و عده‎ای زخمی شدند.

خسارت سنگین مزدوران در استان حجۀ یمن
ارتش یمن روز سه‎شنبه (12 بهمن) نیز مانع پیشروی مزدوران سعودی در صحرای میدی و غرب منطقۀ طوال در استان حجه شد و خسارات سنگینی بر نفرات و تجهیزات آن‎ها وارد کرد.

در این حملات دست‎کم پنج خودروی متعلق به مزدوران منهدم شده و شماری زیادی از آن‌ها کشته یا زخمی شدند.

تداوم حملات هوایی عربستان سعودی به یمن
بر اساس تازه‎ترین گزارش‎ها، جنگنده‏‎‌های سعودی با اجرای چهار حملۀ هوایی شمال کوه النار را در مخا هدف قرار دادند.

عربستان علاوه بر مخا، در تازه‌‏ترین حملات هوایی خود فرودگاه الحدیده و منطقۀ الخوخه در استان حدیده در شمال غرب یمن را نیز بمباران کرده است.

رژیم ریاض از تاریخ 6 فروردین 1394 حمله‌های هوایی خود به یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

سعودی‌ها در حمله‌های خود -که زمینه‌ساز گسترش قلمروی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش شده است- به دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران کرده‌اند.

در جریان این تجاوز تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته شده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار