15 درصد مراکز تحقیقاتی کشور به دانشگاه علوم پزشکی تهران تعلق دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سهم این دانشگاه را در تولید علم و فناوری بالا دانست و از دستاوردهای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در هجدهمین جشنواره "ابن سینا" که در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول منطقه در بسیاری حوز‌ه‌ها را کسب کرده است و در آزمون منطقه‌ای علوم پایه پیش کارورزی ارتقا دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی رتبه اول را کسب کرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران بالاترین h-INDEX را در بین دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت دارد، اضافه کرد: رتبه دانشگاه ما در جهان 119 بوده و دومین دانشگاه در کشور از وزارت علوم رتبه 100 و در دانشگاه‌های علوم پزشکی رتبه 80 را دارد.

جعفریان افزود: این دانشگاه برترین اساتید و دانشجویان نخبه را در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده و مقام چهاردهم در دوره جشنواره رازی و رتبه‌های بین‌المللی به عنوان برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را از آن خود کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه سخنانش گفت: ما با پنج درصد دانشجویان خارجی و به عبارتی 648 نفر از 36 کشور که نیمی از آنها از کشور عراق هستند، 50 درصد دانشجویان خارجی کشور را به خود اختصاص داده‌ایم که باید با تلاش‌های بیشتر، این میزان را به 5 تا 10 درصد برسانیم البته با این حال اقدامات علوم پزشکی تهران در حوزه بین‌الملل پیشرفت خوبی داشته و جایگاه آن قابل ستایش است.

وی با اشاره به ناچیز بودن بودجه تحقیقاتی تخصیص یافته به این دانشگاه گفت: ‌بودجه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به 20 میلیارد نیز نمی‌رسد که این میزان با توجه به شمار اعضای هیأت علمی آن هیچ محسوب می شود.

جعفریان عنوان کرد: 30 درصد مقالات در حوزه علوم پزشکی و 37 درصد سهم مقالات منتشر شده در کشور به علوم پزشکی تهران اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در حوزه پژوهش رشد بسیار خوبی در کشور داشتیم و 97 مرکز تحقیقاتی دانشگاه ما 15 درصد مراکز تحقیقاتی کشور را تشکیل می‌دهد. هدفمندی پژوهش در شورای تحقیقات نظام سلامت در بخش بهداشت، درمان، غذا و دارو شناسایی شده و سال گذشته 5.7 میلیارد و امسال 5.3 میلیارد در حوزه پژوهش از خارج از دانشگاه جذب سرمایه داشتیم.

وی با اشاره به رشد علوم پزشکی تهران در حوزه فناوری گفت: بیشترین صادرات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی به دانشگاه ما اختصاص دارد همچنین 2 همایش فناوری سلامت و یک فن بازار سلامت امسال و سال گذشته برگزار شد.

در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار