حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

انقلاب اسلامی با اهداف اعتقادی و فرهنگی به ثمر رسید

عضو جبهه یکتا گفت: اهداف اعتقادی و فرهنگی مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی غالب بود.

انقلاب با اهداف اعتقادی و فرهنگی به ثمر رسیدسید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون فرهنگی و اعتقادی بودن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد مردم صرفا برای اهداف سیاسی یا اقتصادی انقلاب نکردند.
 
وی در ادامه افزود: شعارهایی که مردم می‌دادند و خواسته‌هایی که داشتند، هدف واقعی آن‌ها را به روشنی مشخص می‌کرد.
 
حسینی تصریح کرد: حرکت و جنبش مردم در آن زمان به دلیل دستگیری مرجع دینی آن‌ها و اهانت به وی بود و صرفا مقاصد سیاسی و اهداف اقتصادی در کار نبود.
 
وزیر اسبق وزار فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با گستردگی و فراگیر شدن انقلاب اسلامی در کشور، مقاله‌ای تحت عنوان "ایران و استعمار سرخ و سیاه" منتشر شد که اعتراض و راهپیمایی طلبه و روحانیون در شهر قم را در پی داشت که به دنبال آن بسیاری از آن‌ها به شهادت رسیدند که در این جریان مقاصد دینی و مذهبی آن‌ها کاملا مشهود بود.
 
وی بیان داشت: در طول حرکت‌های مردمی گاهی شعارهای اقتصادی همچون بحث معیشت و مسکن هم مطرح می شد اما شعارهای دینی، اعتقادی و فرهنگی مردم بر سایر شعارهای آن‌ها غالب بود.
 
حسینی با تاکید بر غالب بودن اهداف اعتقادی و فرهنگی مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم با شعارهای دینی و مذهبی خود و شعارهایی نظیر استقلال، آزادی و نفی سلطه، به روشنی خواستار برقراری حکوت قرآنی و بر اساس آوازه‌های دینی بودند.
 
عضو جبهه یکتا گفت: در زمان شاه مشکلات اقتصادی و مفاسد دربار نیز سبب اعتراض مردم نیز شده بود که آن‌ها اعتراضات خود را در قالب آموزه‌های دینی مطرح میکردند و با حمله به مراکز فساد و نیز اعتراض به برگزاری جشن‌های  2500 ساله دربار پهلوی، بر فرهنگی و اعتقادی بودن جریان انقلابی خود تاکید میکردند.
 
حسینی در پایان با تاکید بر فعالیت‌‎های انتخاباتی حزب متبوعش، خاطر نشان کرد: تاکنون جلسات متعددی را با اقشار مختلف فرهنگیان کشور در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده‌ایم و دو شخصیت سیاسی را برای این موضوع مد نظر داریم که به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در تاریخ  28 بهمن ماه نامزد نهایی را معرفی خواهیم کرد. 


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار