آذر منصوری:

امام خمینی(ره) نگاه مترقی به حضور زنان در جامعه داشتند/ تابوی حضور زنان در کابینه شکسته شده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که تابوی حضور زنان در کابینه شکسته شده است.

امام خمینی(ره) نگاه مترقی به حضور زنان در جامعه داشتند/ تابوی حضور زنان در کابینه شکسته شده است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب صبح امروز در نشست زنان انقلاب اسلامی و مدیریت سیاسی که در محل بنیاد ایرانیان برگزار شد، با اشاره به بهبود وضع زنان در چند سال اخیر گفت: دولت در چند سال گذشته اقدامات خوبی در سپردن مسئولیت‌ها به زنان داشته است و باید گفت دولت بعد باید 30 درصد از وزرا و معاونان خود را به زنان اختصاص دهد.

منصوری در ادامه گفت: تابوی حضور زنان در کابینه شکسته شده و دولت یازدهم می‌توانست چند وزیر زن به مجلس معرفی کند اما این اتفاق نیفتاد اما امیدواریم دولت بعد فرصت بیشتری در اختیار زنان قرار دهد تا مسئولیت‌های مهم را عهده‌دار شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد نقش گسترده زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) نگاه مترقی به حضور زنان در جامعه داشتند که یکی از موارد آن حضور مرحوم خانم دباغ در هیئت اعزامی به شوروی بود، دغدغه ما رئیس جمهور یا نماینده شدن زنان نیست بلکه ما به دنبال توسعه پایدار و عدالت جنسیتی در جامعه هستیم.

منصوری با بیان اینکه برخی کشورها 30 درصد از مسئولیت دستگاه‌های اجرایی خود را در اختیار زنان قرار داده‌‌اند، افزود: رتبه جهانی ایران در این موضوع 139 است لذا باید به این موضوع تأمل کرد.

وی در پایان تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته به سمت سهمیه بندی عادلانه و مناسب جهت حضور زنان در مسئولیت های مختلف حرکت کرده‌اند و در قانون انتخابات خود 30 درصد از سهمیه را به زنان اختصاص داده‌اند که البته رتبه ایران از سال 2006 تا 2016 در این زمینه کاهش پیدا کرده است که امیدواریم این بحث در جامعه ایران بهبود پیدا کند تا زنان نیز عهده‌دار مسئولیت‌های مهم شوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار