سرلشکر صفوی:

قدرت موشکی ایران توان دفاعی بومی شده است/ آمریکا حرف‌های بی‌منطق و غلط می‌زند

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت موشکی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرف‌های آمریکایی‌ها بی‌منطق و غلط است.

قدرت موشکی ایران توان دفاعی بومی شده است/ آمریکا حرف‌های بی‌منطق و غلط می‌زندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که به‌ عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه استان قم سخنرانی می‌کرد، با اشاره به تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی بر تغییر و تحولات محیط بین‌الملل، منطقه‌ای و ملی گفت: رخداد عظیم انقلاب کبیر اسلامی مردم به رهبری حضرت امام و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای باعث تغییر و تحولات در ساختارهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی، امنیتی و اجتماعی منطقه جهان و ایران شده است.

وی  افزود: در اغلب موارد تغییر و تحولات در محیط منطقه‌ای و  بین‌الملل پس از یک تقابل و چالش حاصل می‌شود و ممکن است آینده از تلاقی چندین موضوع به وجود آید. تغییر  نقشه جامع جهان حاصل تلاقی سه موضوع روندها و رویدادها و راهبردهاست.

وی ادامه داد: از رشد و توسعه روندهای جدید به عنوان انقلاب علم و فناوری در آغاز  قرن جدید نام می‌برند که یکی از انواع  تغییرات می‌باشد و مصداق آن فناوری‌های نانو زیستی و اطلاعات به همراه فناوری‌های شناختی است که به عنوان فناوری‌های همگرا نام گرفته شده و سایر فناوری‌های  نوین دیگر  از مصادیق رشد و توسعه این روندها می‌باشد.

وی افزود: روند رشد جمعیت جهان از حدود هفت میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون نفر کنونی که بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند  و اینکه جمعیت جهان در سال 2050 به حدود نه میلیارد و یکصد میلیون نفر خواهد رسید که بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون آنان مسلمان خواهند بود  و تا سال 2070  تعداد مسلمانان  جهان از تعداد مسیحیان جهان بیشتر خواهد شد از دومین تغییرات در ابعاد انسانی و جمعیتی جهان است.

سرلشکر صفوی روند گرم شدن زمین و تغییرات در وضعیت اقلیمی و همچنین روند افزایش ثروت و قدرت در برخی از مناطق جهان را از دیگر روندهای حاکم دانست و درباره رویدادها و راهبردهای تغییردهنده جهان، گفت: رویدادها  یا رخدادها، حوادث و وقایعی هستند که منجر به تغییرات جزیی و کلی در محیط می شوند.

وی افزود: رخدادها گاهی نظم موجود در روندها را بر هم می‌زنند  و پیش فرض اساسی مولفه رویداد این است که تغییرات در جهان دارای گسستگی تاریخی می‌شوند.

 مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا از لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا و اشغال نظامی افغانستان و بیداری اسلامی و نیز شکست صهیونیست‌ها در جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22و 50 روزه نوار غزه  و نیز جنبش عدالت‌خواهانه و مبارزه با نظام سرمایه‌داری جهان یا جنبش وال استریت، همچنین راه‌اندازی گروه‌های تکفیری به عنوان برخی از این راهبردها نام برد و گفت: اگر بتوانیم  تصویری از این تغییرات و  تحولات در جهان آینده داشته باشیم آنگاه می‌توانیم تأثیر انقلاب اسلامی را بر این تغییر و تحولات تا اندازه‌ای بیان کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ما دو نقش تاثیرگذار و  تاثیرپذیر در شکل‌گیری آینده منطقه و جهان  طی 38 سال گذشته داشته است. شناخت آینده و درک روندها و رویدادها  و ویژگی‌های جهان و منطقه  با حیات و بقاء  همه ملت‌ها خصوصا ملت‌های اسلامی گره خورده و در صورت عدم  توجه به فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌رو  و عدم درک صحیح از هندسه قدرت جهانی امکان تنظیم و تدوین راهبردهای کلان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی وجود نخواهد داشت.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: در شرایط ناپایدار و سیال و عدم قطعیت  مناسبات منطقه‌ای و جهانی حفظ منافع و مصالح انقلاب اسلامی و امت اسلامی ما در گرو شناخت آینده قدرت در جهان است.

دستیار و مشاور عالی  مقام معظم رهبری در مورد جریان‌های تاثیرگذار منطقه‌ای و جهانی، گفت: هم‌اکنون دو جریان تأثیرگذار در جهان و منطقه وجود دارد. جریان استکبار و ظلم و شرارت به رهبری آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی و برخی از کشورهای هم پیمان در اروپا و منطقه در غرب آسیا و دیگری جریان حق‌طلب  یعنی انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت  اسلامی و بیداری ملتهای جهان و منطقه غرب آسیا و جریان‌های تأثیرگذار در منطقه و جهان هستند.

وی درباره عملکرد جریان حق‌طلب در منطقه و جهان گفت: انقلاب اسلامی تاثیرگذار اصلی در شکست‌های آمریکا برای دسترسی مطلوب به اهدافشان در افغانستان و عراق  است و حمایت سیاسی  و مشاوره نظامی ایران بود که باعث شکست امریکا و متحدان غربی و عربی  و ترکیه در سوریه شد و شکست تروریست‌های تکفیری در حلب و موصل  نیز در همین راستا قرار دارد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو رویدادی بود که معیارها و باورپذیری ملت‌ها را از دین اسلام و تعالیم عزت بخش قرآنی همچون جهاد و دفاع عیان و مشخص کرد و دامنه پذیرش باورها  نسبت به رخدادهای به ظاهر غیرممکن را تغییر داد و این تغییرات را می‌توان تنها و تنها با تکیه بر تفسیرهای قرانی و مبتنی بر سنت‌های الهی و آموزه های وحیانی تحلیل کرد.

 مشاور عالی مقام معظم  رهبری با اشاره به بومی‌سازی توان دفاعی در جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت دفاعی و توان بازدارندگی موثر نیروهای  مسلح جمهوری اسلامی ایران  تضمین کننده امنیت ملی، منافع ملی و پشتوانه قدرت ملی انقلاب اسلامی ایران است و دکترین جمهوری اسلامی ایران  دفاعی است و ایران خواستار صلح و امنیت  پایدار مبتنی بر عدالت و بر اساس احترام متقابل در روابط با کشورهای منطقه است و در این راستا حرکت می کند.

 وی افزود: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرف‌های آمریکایی‌ها بی‌منطق و غلط است، چرا که آمریکایی‌ها از ده‌ها موشک با کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی که غاصب سرزمین فلسطین  و جنایتکار بالفطره است و کشتار وحشیانه آل سعود در یمن  سخن نمی گویند.

سرلشکر صفوی با اشاره به  نقاط قوت و معضلات کشور گفت: مهمترین معضل کشور ما مسائل اقتصادی و معیشتی، اشتغال و مسائل اجتماعی و فرهنگی است. امیدواریم مسئولان کشور خصوصاً در برنامه ششم که از سال 96 آغاز می‌شود تا سال 1400 با مدیریت اجرایی کارآمد و انقلابی  با راهبرد و سیاست‌گذاری  در سطح برنامه‌های راهبردی و ملی و چه  در سطح استانی و شهرستانها، با افزایش تولید ملی راهبرد اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرایی کنند.

وی افزود: با حل مشکلات تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت هم مشکل بیکاری حل می‌شود و هم می‌توانند در بخش صادرات به کشورهای همسایه و حتی جهان کمک شایانی کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن رخدادهایی همچون 22 بهمن و انتخابات های پیش رو گفت: حماسه مردم ایران در 22 بهمن ماه امسال پیام عزت بخش و تداوم انقلاب اسلامی است و  حضور حماسه افرین در انتخابات های پیش رو  و انتخاب اصلح در هر دو مورد که افراد مومن و انقلابی و کارآمد کرسی‌های تصمیم گیری را کسب کنند قطعاً سرنوشت اجرایی  کشور در 4 سال آینده را تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار