شبیه سازی قوچ با استفاده از رحم گوسفند در پژوهشگاه رویان

رییس پژوهشگاه رویان گفت:در حال حاضر ما کارهای اولیه در زمینه شبیه سازی قوچ با استفاده از رحم گوسفند را در پژوهشگاه رویان انجام داده‌ایم.

کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در پژوهشگاه رویان مستلزم علاقه متکلفان است/شبیه سازی قوچ با استفاده از رحم گوسفند در پژوهشگاه رویان
حمید گورابی رییس پژوهشگاه رویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حال حاضر ما کارهای اولیه در زمینه شبیه سازی قوچ با استفاده از رحم گوسفند را در پژوهشگاه رویان انجام داده‌ایم.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه محققان ما در اصفهان با بهره گیری از روش‌هایی، این حیوان را از طریق شبیه سازی به دنیا آوردند.

رییس پژوهشگاه رویان بیان کرد: قوچ قومیشلو، قوچی که در طبعیت و در معرض انقراض است را با استفاده از تخمک و رحم گوسفند که یک شبیه سازی بین گونه‌ای است را توانستیم با موفقیت انجام دهیم.
 
گورابی تصریح کرد: در ابتدای کار و در مراحل اولیه موفقیت خوبی در این زمینه به دست نیاوردیم ولی اکنون اولین نمونه با موفقیت متولد شده و شرایط خوبی دارد.

وی اضافه کرد: ما تاکنون در مورد حیوانات وحشی کارهای زیاد و مختلفی در سطح آزمایشگاه انجام داده‌ایم.
 
رییس پژوهشگاه رویان گفت: شاهد کروم کردن این نوع حیوانات وحشی هستیم ولی برای تامین این کار باید علاوه بر هزینه، ابراز علاقه متکلفان این امر نیز باشد و ما منتظریم تا این همکاری‌ها شکل بگیرد.

گورابی افزود: کمک خیرین  و مردم با اندک سرمایه و مبالغ کم به مراکز تحقیقاتی مانند رویان در کنار مدرسه سازی و مسجد سازی و نظایر این موجب پیشرفت کار تحقیقاتی در کشور می‌شود.

وی یادآور شد: با بانک ها در زمینه شکل‌گیری صندوق نیکوکاری تعاملاتی شده که مردم بتوانند سرمایه گذاری کنند و حاصل این سود و سرمایه گذاری در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و ساخت بیمارستان صرف شود و قرن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.