امین‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدام آمریکا علیه شهروندان ایرانی، نقطه‌ا‌ی تاریک در پرونده حقوق‎‌بین‌الملل این کشور است

دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: اقدام آمریکا در ممانعت از ورود شهروندان ایرانی به این کشور، نقطه‌ا‌ی تاریک در پرونده حقوق بین‌الملل آمریکا است.

///الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقض حقوق شهروندی ایرانیان مقیم آمریکا از سوی ترامپ رئیس جمهور این کشور، اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی به حقوق شهروندان از جمله حق تردد، خانواده و ... اشاره دارد.

وی افزود: برخی از شهروندان به منظور دیدار با خانواده‌های خود به خارج از کشور سفر می‌کنند از این رو تردد برای افرادی که مشکل قانونی ندارند حقوقی بشری و شهروندی در عرصه بین‌المللی به شمار می‌آید.

امین‌زاده تصریح کرد: در منشور حقوق شهروندی دستگاه دیپلماسی می‌تواند به منظور حمایت از نقض حقوق شهروندان ورود کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی ادامه داد: از نگاه مسئولان اقدام متقابل در این زمینه مد نظر است، همچنین می‌توان این مسئله را در شورای حقوق بشر و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد چراکه به لحاظ حقوق مدنی و سیاسی، حقوق این افراد به شدت نقض شده است.

امین‌زاده تصریح کرد: بنابراین کشورهایی که شهروندان آنها با این مشکل مواجه هستند می‌توانند در برابر اجرای این قانون شکایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: پرونده‌ کشورهای مختلف در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد. بدیهی است که این موضوع نقطه‌ا‌ی تاریک در پرونده حقوق بین‌الملل آمریکا شمرده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار