«مدیریت سبز» دانشگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد/ اجرای مشارکتی طرح‌های محیط زیستی

رییس سازمان محیط زیست گفت: دستورالعملی به دانشگاه‌ها در ابعاد مدیریت سبز ابلاغ شده تا یک رقابت در زمینه اجرای مدیریت سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد/ اجرای مشارکتی طرح‌های محیط زیستی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه دستاورد دانشگاه‌های کشور در حوزه مدیریت سبز با اشاره به توافقنامه وزارت علوم در زمینه اجرای برنامه‌های مدیریت سبز اظهار داشت: بحث مدیریت سبز در دانشگاه‌ها همواره مورد تأیید بوده و مراکز دانشگاهی در جهت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز پیشگام هستند.

وی بیان کرد: بر طبق مصوبه دولت یازدهم دستورالعملی به دانشگاه‌ها در ابعاد مدیریت سبز ابلاغ شده تا یک رقابتی در زمینه اجرای مدیریت سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد شود که در این راستا سه دانشگاه نیز در هفته پژوهش معرفی شدند.

ابتکار عنوان کرد: اجرای برنامه مدیریت سبز با همکاری سازمان محیط زیست، وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود و مسئله مهم آن است که بتوانیم در دانشگاه‌ها یک مدیریت سبز با هدف کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت و حتی مصرف کاغذ تحت پوشش شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استفاده از انرژی‌های نو، پسما‌ندها و کاهش مصرف کاغذ از جمله بحث‌هایی است که در مسائل مدیریت سبز به طور ویژه به آن پرداخته می‌شود.

رییس سازمان محیط زیست گفت: طرح‌های مدیریت سبز باید به صورت مشار‌کتی و نو‌آورانه باشد که سازمان محیط زیست و برنامه و بودجه از این نوع طرح‌ها و پژوهش ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.