گروسی:بازنشستگی در ورزش اجرا نمی شود/باید سیاست از ورزش جدا شود/در مورد ورزشکاران آمریکایی باید از امور خارجه تبعیت کرد

گروسی:قوانین بازنشستگان وجود دارد اما اجرا نمی شود/باید سیاست از ورزش جدا شود/در مورد ورزشکاران آمریکایی باید تابع نظر وزارت امور خارجه باشیمحسین گروسی عضو سابق فراکسیون ورزش، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مسائل داغ این روزهای ورزش به گفت‌وگو پرداخت.


برای پیشرفت از کشورهای توسعه یافته در زمینه ورزش الگو برداری کنیم

وی ابتدا در خصوص مشکلات مالی و سخت‌افزاری موجود این چنین پاسخ داد: ما باید برای رفع مشکلات موجود از دیگر کشورهای موفق در زمینه ورزش الگو برداری کنیم اگر کمی توجه کنیم می‌بینیم ورود به بحث خصوصی‌سازی در ورزش باعث شده تا بسیاری از مشکلات برطرف شود. در حال حاضر سیستم باشگاه‌داری ما خوب نیست و ما باید برای رسیدن به موفقیت در این سیستم تغییراتی ایجاد کنیم.


برندسازی و خصوصی سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

گروسی در خصوص مشکلات بوجود آمده برای دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال عنوان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از باشگاه‌های بزرگ کشور هستند که از هواداران پرشور سود می‌برند. متأسفانه این باشگاه‌ها در چند سال گذشته نتوانستند در استفاده از پتانسیل‌هایشان موفق باشند به طوری که آن‌ها این مدت در هیچ فعالیتی مانند اقتصادی ورود نکردند و عملا برند‌سازی انجام ندادند این در حالیست که توجه به برند‌سازی اهمیت زیادی دارد و تا زمانی که باشگاه‌های ما به این بحث وارد نشوند و تنها به بودجه‌های دولتی بسنده کنند،تحولی رخ نمی دهد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا در بعضی مواقع از خصوصی‌سازی باشگاه‌ها جلوگیری می‌شود بیان داشت: اگر توجه کنید می‌بینید که این باشگاه‌ها تا مرز خصوصی‌سازی پیش رفتند اما به علت آنکه وزارت ورزش نتوانست ساز و کار مناسبی برای خصوصی سازی آن‌ها تعریف کند این اتفاق رخ نداد و به طور قطع اگر این باشگاه‌ها خصوصی می‌شدند دیگر در ورزش کشور شاهد اینگونه مشکلات نبودیم.

نماینده مجلس کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا تیم فوتبال کشورمان پس از مدت‌ها همچنان از نبود یک زمین ساده برای انجام تمرینات بهره نمی‌برد اظهار داشت: ما در کشورمان مکان‌های مناسبی داریم که ورزشکارانمان می توانند با سفر به اقصی نقاط کشور انواع شرایط آب و هوایی را تجربه کنند و از آن مکان ها استفاده کنند اما متأسفانه کاری در این جهت صورت نگرفته است.


آسیب شناسی در ورزش جدی گرفته شود

گروسی در ادامه و در مورد مشکلات موجود در رشته تکواندو که در این چند سال باعث شده تعداد زیادی از ورزشکاران به کشورهای دیگری رفته و برای آن‌ها مدال کسب کنند افزود: کشور ما نه فقط در تکواندو بلکه در سایر رشته‌های رزمی هم پتانسیل خوبی دارد اگر به نتایج کسب شده در المپیک و آسیایی توجه کنیم می‌بینیم که در سال‌های گذشته و در بحث کسب مدال بسیار موفق بودیم و توانسته‌ایم دو سوم از مدال‌ها کسب شده در 40 سال گذشته را در رشته‌های رزمی به دست آوریم بنابراین معتقدم که نبود بودجه کافی در این رشته‌ها باعث می‌شود تا به طور مثال یک مربی بسیار خوب که سال‌ها تجربه زیادی کسب کرده مانند مهمان‌دوست با دعوت کشور‌های دیگر مواجه شود و به آن‌جا برود در حالی که در کشورمان پتانسیل بالایی داریم و می‌توانیم مدال‌های زیادی به ارمغان آوریم. در رشته‌ای مانند فوتبال سال‌هاست که نتوانسته‌ایم مدالی کسب کنیم اگر همین رشته‌های رزمی را بررسی کنیم می بینیم بخشی از مشکلات آن‌ها به دلیل نبود بودجه مادی و تا حدودی معنوی بوده است به هر حال امیدواریم فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان به این نکات توجه بیشتری داشته باشند و آسیب‌شناسی‌‌های لازم را انجام دهند.


پرداخت به موقع هزینه ها از برخی مشکلات جلوگیری می کند

وی در خصوص مشکلات موجود مانند برگزار نشدن انتخابات برخی از فدراسیون‌ها و هدر رفتن بودجه عنوان کرد: اگر بودجه‌ها به صورت کامل درست و به موقع به فدراسیون تزریق شود خواه ناخواه این گونه مسائل اتفاق نمی‌افتد.هزینه به موقع و برگزاری مناسب اردوها همگی به مسئله بودجه وابسته است که اگر درست صورت بگیرد خیلی از مسائل حل می شود.

نماینده سابق مجلس کشورمان در ادامه تاکید کرد: در چندین دوره گذشته که در فراکسیون‌های مختلف ورزشی حضور داشتیم همواره این نکات را که باید انتخابات‌ها زود برگزار شود را تذکر داده‌ ایم تا افرادی که کار را به خوبی بلد هستند و توانایی ارتقای آن را دارند بر روی کار بیایند. به اعتراض من باید نظام جامع باشگاه‌داری تغییر کند و وزارت ورزش و جوانان برای انجام این امر لایحه آن را به مجلس بیاورند.


سیاست از ورزش باید جدا شود

گروسی در مورد دو شغله‌ها و بازنشسته‌های ورزش هم عنوان کرد: در خصوص کنار رفتن این افراد قوانینی وجود دارد اما متأسفانه این قوانین اجرا نمی‌شود.وی راهکار انجام این اتفاق را جدایی اینگونه نام برد: باید سیاست را از ورزش جدا کنیم تا این مشکلات حل شود.


در خصوص سیاست جدید ترامپ تابع وزارت امور خارجه هستیم

نماینده سابق مجلس کشورمان در پایان و در خصوص تأثیر اختلافات موجود میان دو کشور ایران و آمریکا در ورزش گفت: اقدام ترامپ اقدام خوبی نبوده است و این حرکت او با واکنش‌های جدی مواجه شد از جمله آنکه چند ایالت در مقابل او ایستادند بنابراین ما هم در مقابل این اتفاقات ناچاریم که ورزشکار‌هایمان را به این کشور اعزام نکنیم.

وی افزود: از اینکه ورزشکاران ما به آمریکا نروند اما ورزشکاران آن‌ها به گونه‌ای خود را به ایران برسانند اطلاعی ندارم اما معتقدم که ما باید تابع وزارت امور خارجه باشیم. در هر صورت این اقدام متقابل بوده و اگر هم فدراسیونی بر اساس سیاست‌‌های موجود از آمریکایی‌ها دعوت نمی‌کند یا دعوتی انجام می‌دهد بر اساس سیاست‌های دو طرفه است. ما تابع وزارت امور خارجه هستیم و باید ببینیم آن‌ها چه تصمیم می‌گیرند شاید برخی می‌گویند ما هم باید متقابل عمل کنیم و برخی هم بگویند نباید مانند آمریکایی‌ها باشیم تا آن‌ها‌ بفهمند کار شایسته‌ای انجام ندادند. به هر حال اگر فدراسیون‌ها نظراتشان را گفته‌اند باز هم تاکید می کنم ما باید تابع نظر وزارت خارجه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار