بانک در نشست خبری:

کلانشهر تهران با مدیریت یک دستگاه اداره نخواهد شد/ ایجاد اشتغال را فقط از دولت نخواهیم

معاون کل نهاد ریاست جمهوری انقلاب اسلامی گفت: ایجاد بسترهای اشتغال و حل و فصل آن در کشور را نمی‌توان فقط از دولت مطالبه کرد.

کلانشهر تهران با مدیریت یک دستگاه اداره نخواهد شد/ ایجاد اشتغال را فقط از دولت نخواهیم
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری انقلاب اسلامی در نشست خبری شورای اداری استان تهران امروز (شنبه)، اظهار داشت: ایجاد بسترهای اشتغال و حل و فصل آن در کشور را نمی‌توان فقط از دولت مطالبه کرد چرا که اقدامات مجموعه مدیریت شهری در بهبود این امر نقش حائز اهمیتی دارد.

وی تصریح کرد: هیچگاه نباید از مسائل موجود در کلان شهرها به سادگی عبور کنیم چرا که یکی از مشکلات اساسی اداره کلانشهرها، ناهماهنگی سازمانی و بی توجهی به مشکلات هر چند کوچک است.

بانک افزود: شهرستان تهران از نظر جمعیتی رشد بیشتری نسبت به تمامی استان ها دارد که این امر بار مسئولیتی این کلانشهر را بیشتر می‌کند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری انقلاب اسلامی در ادامه گفت: یاد می‌کنیم از عزیزان آتش‌نشان و شهدای خدمت این راه که با همه ایثار و فداکاری برای رفع مشکلی که در پلاسکو ایجاد شد بی‌محابا برای نجات همشهریان خود تلاش کردند و امیدواریم چنین وقایعی در تهران هرگز تکرار نشود.

وی بیان کرد: برای عدم تکرار چنین وقایعی نیازمند به رعایت مقررارت، حفظ اصول ایمنی و تدوین مقرراتی، که شاید تا به الان مقفول مانده، هستیم تا همگی در یک مسیر تعیین شده حرکت کنیم.

بانک اعلام کرد: اداره کلان شهری که بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد، بسیار استراتژیک بوده و افرادی که مسئولیت رسیدگی و اجرایی را بر عهده دارند، باید از آمادگی لازم برخوردار باشند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: در اداره بهتر شهر می‌توانیم در جلسات بیش از پیش از مدیران عالی تر،  وزرا و مدیران مربوط به وزارتخانه ها استفاده کنیم تا با ارائه گزارشات جرئی تر، بر امور مسلط شویم.

وی تصریح کرد: این مجموعه بزرگ فقط نمی‌تواند با مدیریت یک فرد یا یک دستگاه اداره شود حتما مدیریت اجرایی باید با قدرت انسجام پای کار باشد، تا اداره مسائل و مشکلات با جدیت بیشتری پیش رود.

بانک ادامه داد: ایجاد بسترهای اشتغال از مسائل مهم و اساسی کشور است که نمی توان حل و فصل آن را فقط از دولت خواستار شد بلکه حضور و فعالیت مجموعه مدیریت شهری در این امر بسیار حائز اهمیت است.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: امروز در مورد موضوع پلاسکو هنوز صحبت از مقصران این حادثه می شود که این امر نشان دهنده ابهامات موجود و ناهماهنگی سازمانی است بنابراین اجازه ندهیم مسائل روزمره ما را از اداره مسائل اساسی شهر دور کند.

وی افزود: برخی افراد می گویند چرا تورم هنوز وجود دارد که پاسخ این سوال وجود 8 درصد تورم باقیمانده از 40 درصد است.

بانک تاکید کرد: دولت هیچگاه نگفته است تورم را صفر خواهد کرد بلکه همیشه به تورم تک رقمی مبادرت ورزید که این امر خوشبختانه اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار