مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت میلیارد و 155 میلیون ریال سال جاری با همکاری خیران به مددجویان مناطق با ضریب محرومیت بالا کمک شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛  30 هزار و 250 خانوار با جمعیتی افزون بر 72 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد است که 14 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

47 درصد از این تعداد زنان سرپرست خانوار، 38 درصد زنان فاقد همسر و پنج درصد نیز زنان مطلقه هستند.

هم اینک 320 بیمار زمین گیر،900 بیمار صعب العلاج، 2 هزار و 500 کودک دچار سوء تغذیه، 13هزار دختر در آستانه ازدواج، 11هزار و 260 دانش آموز و سه هزار دانشجو زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان هستند.

فرید محبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محرومیت‌ زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

وی بیان کرد: 30 هزار و 250 خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مناطق با ضریب محرومیت 6، هفت و هشت زندگی می کنند. 

محبی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم از ابتدای مهر سال جاری به مدت یک سال را یکی از اقدامات نهاد برای این مناطق ذکر کرد و گفت: با همکاری بیمه دانا واحد مسکونی، محل نگهداری احشام، اثاثیه، تأسیسات منازل مسکونی مددجویان در قبال خطراتی مانند آتش سوزی، صاعقه و سایر بلایای طبیعی بیمه شد. 

وی افزود: 13 پرونده آتش سوزی به کمیته امداد ارسال شد که از این تعداد تاکنون 6پرونده به مبلغ 98 میلیون و 500 هزار ریال برای خسارت ساختمانی و 87 میلیون و 600 هزار ریال برای خسارت وسایل منزل پرداخت و هفت پرونده دیگر نیز در حال بررسی و اقدام است. 

محبی توزیع 877 تانکر آب برای مناطق محروم با ضریب هشت، سه هزار و 370 دستگاه بخاری نفتی جهت مناطق ضریب هفت و هشت و توزیع آبگرمکن نفتی با مبلغ یک میلیارد و 996 میلیون ریال برای مناطق محروم ضریب هشت را از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری ذکر کرد. 

وی، رفع فقر و محرومیت از همه مناطق را نیازمند توجه، حمایت و همکاری تمامی مسئولان، دستگاه‌ها به خصوص خیران دانست و بر ضرورت توجه، حمایت و همکاری نهادهای خیریه برای فقرزدایی و کاهش محرومیت در مناطق محروم استان تاکید کرد. 


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.