افزایش 30 درصدی فعالیت‌های آزمونی در سال گذشته

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سال گذشته سازمان سنجش 30 درصد افزایش فعالیت آزمونی داشته در حالیکه 20 درصد نیز کاهش نیرو داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری و المپیادهای علمی گفت: ما در سال 57 یک دهم درصد تولید علم دنیا را داشتیم ولی در حال حاضر 1.81 درصد سهم تولید علم در دنیا را داریم که به برکت مدیریت کلیت نظام و وزارت علوم فارغ از تمام سلیقه‌هاست ولی باید توجه کنیم که رشد علمی و تولید علم فقط تولید مقالات نیست.

وی از افزایش 30 درصدی فعالیت‌های آزمونی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال یک بار اضافی نیز به دوش سازمان سنجش افتاد و آن هم تجمیع آزمون‌های تحصیلات تکمیلی بود.

خدایی ادامه داد‌: در سال گذشته سه میلیون داوطلب آزمون‌های ورودی داشتیم که در آزمون‌های ورودی 70 هزار سوال و در آزمون‌های استخدامی 55 هزار سوال طرح شده بود.

خدایی گفت: در حالیکه در چند سال گذشته 20 درصد کاهش نیرو داشتیم 170 آزمون برگزار کردیم.

رئیس سازمان سنجش عنوان کرد: در آزمون سراسری یک میلیون نفر شرکت کردند که البته ما بیشتر از تعداد داوطلبان ظرفیت داریم.

وی با اشاره به افزایش غیرمتعارف برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی تعداد 160 نفر در سال‌‌های گذشته مدال آور بودند که امسال به 300 نفر افزایش یافته و تمام اینها هم می‌خواهند در رشته‌های برق و کامپیوتر شریف تحصیل کنند، توزیع نخبگان خوب انجام نمی‌شود که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم زیرا همه نباید به دانشگاه شریف بروند و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار