سردار مومنی در جمع خبرنگاران؛

کشفیات قاچاق سال 95 حدود 50 درصد بیشتر از سال 94 بود/کوله بران ساماندهی می شوند

جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: وزارت کشور به وسیله استانداری‌ها شروع به سازماندهی کوله‌بران کرده است .

کشفیات امسال ما حدود 50 درصد بیشتر از سال 94 بودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: نیروی انتظامی قرارگاهی به نام قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه‌ اندازی کرده است که تا سال 96 در همه زمینه‌ها فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: کشفیات قاچاق سال 95 حدود 50 درصد بیشتر از سال 94 بود. تمرکز ما بر روی پرونده‌های بزرگ است. امسال کشفیات پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان، 107 درصد افزایش داشته است، تمرکز ما بر روی مرزهای کشور است تا بتوانیم واردات قاچاق را در نطفه از بین ببریم.

جانشین ناجا ضمن اشاره به تجهیزات پلیس برای جلوگیری هرچه بهتر از واردات کالای قاچاق به کشور تصریح کرد: با توجه به حجم بالای قاچاق در کشور ضرورت دارد که مجهز باشیم، ما باید از تجهیزات روز استفاده کنیم. روزانه چندین هزار تریلی و کامیون وارد کشور می‌شود، کنترل تصادفی واردات فایده‌ای ندارد و باید به تجهیزات کامل کلیه ورود و خروج‌ها رصد شود، یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق مکانیزه کردن فرآیند بازرسی است که قطعا جواب خواهد داد، قوانین نیز باید برای تجارت قانونی تسهیل کننده باشد.

وی با اشاره به راه‌های امحای کالاهای قاچاق ادامه داد: ما نباید بگذاریم که کالاهای قاچاق کشف شده به چرخه بازار بازگردند، تمرکز اصلی پلیس بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته است.

مومنی با اشاره به آخرین وضعیت کوله‌بران در مرزهای کشور بیان کرد: وزارت کشور به وسیله استانداری‌ها شروع به سازماندهی کوله‌بران کرده است و امیدواریم مسأله آن‌ها به خوبی حل شود.

جانشین ناجا ادامه داد: همکاران ما در فرماندهی تهران بزرگ محموله‌های بزرگی را کشف کرده‌اند. یکی از معادن قاچاقچیان کالا، انبارهای بزرگ در تهران و اطراف آن است. کنترل‌های ما باید 100 درصدی باشد و تمام ترانزیت‌هایی که وارد می‌شوند باید با استفاده از دستگاه‌های ایکس-ری کنترل شوند.

وی اظهار داشت: حجم ورودی قاچاق کالا به کشور زیاد است، اما کارها در راستای جلوگیری از ورود این کالاها به کشور انجام شده است و امیدورایم با استفاده از تجهیزات کامل و قوانین سختگیرانه شاهد کاهش و به صفر رسیدن ورود کالاهای قاچاق به کشور باشیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: قاچاق ، کالا ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار