آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی سوریه؛

محاصره کامل تروریست‎ها در "الباب"/ کمین رزمندگان سوری، حمله داعش به شمال درعا را ناکام گذاشت +تصاویر

وزارت دفاع سوریه از شکست‌های پیاپی تروریست‌های داعش در حومه حمص خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع سوریه از شکست‌های پیاپی تروریست‌های داعش در حومه حمص خبر داد.
 
*سد کمین ارتش سوریه، حمله داعش به "کفر شمس" را ناکام گذاشت

محاصره کامل تروریست‎ها در

خبرگزاری اعلام‎الحربی در آخرین گزارش‎های میدانی خود از سوریه نوشت: تعدادی از عناصر مسلح تروریستی در برخورد با کمین نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی درعا به هلاکت رسیدند. این تروریست‌ها قصد داشتند ضمن نفوذ به شهر "کفر شمس" در حومه شمالی درعا، اقدام به کاشت بمب‌های دست‌ساز در جاده نظامی شهر "الصنمین" کنند.

تروریست‌های داعش با راه‌اندازی آتش سنگین، لوله‌های انتقال گاز حیان از محورهای شرق، غرب و شمال را منفجر کردند. به‌علاوه تلاش گروه‌های مسلح تروریستی برای نفوذ به روستای "الطیبه" و مواضع ارتش سوریه در روستای "الشنیه" از حومه شمال حمص نیز خنثی شد.

*تلفات تروریست‌ها در حومه شرقی حمص

محاصره کامل تروریست‎ها در

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش طی عملیاتی، ضمن به‌هلاکت رساندن شماری از عناصر داعش، یک راکت‌انداز وخودروی پیک‌آپ مجهز به مسلسل تروریست‌ها را در منطقه "البیارات" غرب تدمر در حومه شرقی حمص منهدم کرد.

*محاصره تروریست‌ها در "الباب"

محاصره کامل تروریست‎ها در
 
این نقشه وضعیت پیشروی نیروهای ارتش سوریه را در محور شهر "الباب" از حومه شمال شرقی حلب نشان می‌دهد.

اکنون نیروهای سوری جاده امدادرسانی تروریست‌های داعش به‌سمت شهر را از طریق ایجاد راهرویی به‌مسافت 3/5 کیلومتر، با آتش‌باران تحت‌تاثیر قرار داده‌اند و این بدان معنی است که پیشروی‌های ارتش سوریه در محور جنوب شرقی، منجر به محاصره تروریست‌ها در الباب شده است.

*عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه در حومه شرقی حمص

محاصره کامل تروریست‎ها در

وزارت دفاع سوریه در خبر دیگری اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش سوریه تعدادی از پایگاه‌ها و تسلیحات عناصر داعش را در شرق خط لوله گازی حیان واقع در حومه شرقی حمص منهدم کرد.

در این حملات مقرهای دفاعی و زره‌پوش‌های مجهز به مسلسل تروریست‌ها در منطقه "المقابر" دیرالزور منهدم شدند. به‌علاوه تعدادی از خودروهای پیک‌آپ و اتوبوس‌های حامل عناصر تروریستی در تپه "دکوه" و مناطق حومه دمشق نیز هدف قرار گرفتند.

یکی از یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان این کشور، حمله عناصر داعش را در منطقه "المقابر" ناکام گذاشتند و خسارات فراوانی را در زمینه سخت‌افزار و تسلیحاتی به تروریست‌ها وارد کردند.

طی درگیری‌های داخلی تروریست‌ها درعملیات سپر فرات، شماری از عناصر جیش‌الحر در درگیری با تروریست‌های داعش در الباب و حومه شمال شرقی حلب کشته شدند.

در ادامه این درگیری‌ها، شاخه‌های جیش‌الحر نیز مواضع داعش را در روستاهای "عین‌ذکر" و "سحم‌الجولان" از حومه غربی درعا بمباران کردند.

گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار