ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم برای درد نان انقلاب نکردند/ نقش شگرف انقلاب در تقلیل معادلات سیاسی جهان

عضو حزب مؤتلفه گفت: انگیزه اصلی مردم ما برای انقلاب، بهبود وضعیت معیشت نبود بلکه آنان به علت مسائل اعتقادی و فرهنگی در برابر گلوله دشمن ایستادند.

حمیدرضا ترقی عضو حزب مؤتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با علل اساسی قیام مردم علیه رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دین ستیزی و فساد رژیم ستم‌شاهی، وابستگی سیاسی و اقتصادی رژیم به بیگانگان و عدم استقلال کشور، ظلم و ستم به مردم، چپاول ثروت ملی و فقدان آزادی بیان، دین و اندیشه از مهم‌ترین عوامل قیام مردم علیه رژیم شاهنشاهی و تمایل‌شان به انقلاب اسلامی بود.

وی در نفی این ادعا که مردم برای درد نان انقلاب کردند، گفت: اگر چه پیش از انقلاب قشر زیادی از ملت فقیر و نیازمند بودند اما انگیزه اصلی آنان برای انقلاب، بهبود وضعیت معیشتشان نبود بلکه آنان به علت مسائل اعتقادی و فرهنگی در برابر گلوله دشمن ایستادند.

عضو حزب مؤتلفه درباره تأثیر انقلاب ما بر بیداری و مقاومت کشورهای منطقه تصریح کرد: انقلاب اسلامی برخلاف غربی‌ها و یا کشورهای متحجر منطقه که اصولا هر گونه قیام علیه حاکم جاعل را جایز نمی‌دانستند و تفکر یزیدی بر کشورهایشان سیطره داشت، بر مبنای اسلام ناب محمدی شکل گرفت و شکوفا شد.

وی در رابطه با تاثیر انقلاب ما بر پایان هژمونی آمریکا در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران با الگوی انقلابی خود به ملت‌ها ثابت کرد که می‌تواند در برابر ابرقدرتی چون آمریکا ایستادگی کنند و مستقل از چنین کشورهای مزدوری، مسیر رشد و توسعه را طی کنند. 

ترقی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تقلیل معادلات سیاسی جهان و کاهش نفوذ و سلطه آمریکا در خاورمیانه، خاطر نشان کرد: از نتایج انقلاب ما عزت بخشیدن به مسلمانان در سراسر جهان است چرا که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انجام علنی این مناسک در بسیاری از کشور با مشکلات عدیده‌ای همراه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار