اهواز؛

خوزستان رتبه نخست کشور در صادرات برق

وزیر نیرو گفت: استان خوزستان از نظر تولید برق در رتبه نخست، از نظر جمعیت در رتبه ششم و از نظر مصرف برق در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وزیر نیرو، حمید چیت‌چیان با بیان اینکه وزارت نیرو با همکاری بخش خصوصی در آینده نسل‌های جدید نیروگاه را وارد مدار خواهد کرد بیان داشت: در شرق خوزستان مشکل و کمبود آب وجود دارد.

حمید چیت‌چیان اظهار کرد: نیمی از کل نیروگاه‌های کشور در این استان قرار دارد، نیروگاه ماهشهر با ۴۶۸ مگابایت و نیروگاه بهبهان با ۵۰۰ مگابایت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نزدیک یک‌هزار مگاوات را وارد مدار کرده است.

وی افزود: وزارت نیرو در سال‌جاری توانسته یک‌هزار و 990 مگابایت برق را وارد مدار کند، که این میزان بیشتر از اندازه پیش بینی شده بود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه خوزستان از ارکان و پایه‌های تولید برق در کشور است تصریح کرد: این استان از نظر تولید برق در رتبه نخست؛ از نظر جمعیت در رتبه ششم و از نظر مصرف برق در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

چیت‌چیان با بیان اینکه خوزستان از نظر صادرات برق رتبه نخست کشور را دارد افزود: در مجموع استان خوزستان در جایگاه بالایی از نظر اقتصادی و تولید و برق قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو با همکاری بخش خصوصی در آینده نسل‌های جدید نیروگاه را وارد مدار خواهد کرد؛ زیرا در کل کشور نیاز به پست ها و ترانس‌های جدید و همچنین نیاز به افزایش شبکه و بازسازی آن نیز وجود دارد.

چیت‌چیان در پایان با تاکید بر اینکه در شرق خوزستان مشکل و کمبود آب وجود دارد گفت: این مساله در حالی است که در غرب استان وضعیت و شرایط مطلوب‌تر است و امیدواریم با بارندگی‌های روزهای اخیر این مشکل برطرف شود .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.