کرمانشاه؛

پایین بودن درآمد، مهمترین عامل بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: پایین بودن درآمد سرانه، مهمترین عامل بالا بودن نرخ بیکاری کرمانشاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه، عامل اصلی این شرایط را پایین بودن درآمد سرانه مردم استان دانست و افزود: متوسط درآمد مردم کرمانشاه 8.4 میلیون تومان و این عدد در کشور 11.8 میلیون تومان است.


وی ادامه داد: اخیرا تسهیلات خوبی برای استان در نظر گرفته شده، برای مثال از محل طرح رونق تولید تاکنون 168 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده و 250 میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل باقی مانده که نیازمند دستور بانک مرکزی است.

به گفته این مسئول، در زمینه جذب تسهیلات تا یک ماه قبل جایگاه 29 کشور را داشتیم که با پیگیری‌های مسئولین استان این جایگاه اکنون به 22 کشور رسیده، اما باید تا رسیدن به جایگاه بهتر تلاش کنیم.

رحیمی همچنین از مصوبه 700 میلیارد تومان تسهیلات سفر مقام معظم رهبری به استان هم یاد کرد و افزود: در دولت قبل فقط 150 تا 160 میلیارد تومان آن جذب شده بود، اما در 1.5 سال اول عمر این دولت توانستیم تمام این 700 میلیارد تومان را جذب کنیم.

رحیمی سپس به شرایط و ویژگی‌های استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: اگرچه در این دولت نرخ تورم از 40 درصد به زیر 10 درصد رسید، اما در استان کرمانشاه با تلاش مسئولین، اصناف و تولیدکنندگان نرخ تورم 6.6 درصدی را ثبت کردیم.

رحیمی از صدور 1005 پروانه بهره‌برداری در استان هم یاد کرد که سرمایه‌گذاری آن 3500 میلیارد تومان و اشتغال آن 30 هزار نفر است و این در حالیست که تعداد کل پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی استان تا قبل از این دولت 710 مورد بوده است.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار