نخست وزیر ژاپن: موضوعات جهانی مانند سوریه و ایران نمی‌تواند بدون همکاری پوتین و ترامپ حل شود

شینزو آبه ارتباط مستقیم میان مسکو و واشنگتن را برای حل مشکلات جهانی حیاتی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – امروز (دوشنبه) اعلام کرد: ارتباط مستقیم میان مسکو و واشنگتن برای حل مشکلات جهانی حیاتی است. 

آبه تاکید کرد: یک سلسله موضوعات بین المللی وجود دارد که نمی‌توان بدون ارتباط مستقیم میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا آنها را حل کرد. 

نخست وزیر ژاپن افزود: پوتین فردی است که بر وعده خود پایبند است. مشکلات بین المللی مانند موضوع اوکراین، سوریه و ایران نمی‌تواند بدون ارتباط مستقیم میان پوتین و ترامپ حل شود. تاکید من بر اهمیت همکاری‌ سازنده در موضوعات بین المللی است. 

شینزو آبه در سفر به آمریکا به صورت رسمی با ترامپ دیدار و گفتگو کرد. گفتگوی این دو مقام سیاسی بر محوریت شرایط جهانی، همکاری‌های اقتصادی توکیو و واشنگتن و دعوت از ترامپ برای سفر به ژاپن در سال میلادی جاری بود.

پیش‌تر زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در 5 فوریه (17 بهمن ماه) در اظهاراتی مشابه ایجاد روابط حسنه بالقوه روسیه و آمریکا را برای حل بحران‌های بین المللی مانند اوکراین و سوریه سازنده دانسته بود. 

دونالد ترامپ بارها از آغاز گفتگوهای سیاسی با مسکو به خصوص درباره مبارزه با تروریسم دفاع کرده و از ایجاد روابط مثبت با روسیه استقبال کرده بود. پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا در 28 ژانویه (9 بهمن ماه)، کرملین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کردند: دو رییس جمهور بر اهمیت احترام متقابل در روابط میان دو کشور تاکید داشتند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار