آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی یمن؛

انهدام تانک "آبرامز" عربستان در «الهجله»/ نشر اکاذیب، راه‎کار رسانه‎های سعودی برای فرار از شکست در یمن + تصاویر

با ادامه عملیات نیروهای یمنی در جنوب "المخاء"، متجاوزان سعودی متحمل خسارات سنگینی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه عملیات نیروهای یمنی علیه مواضع عربستان در جنوب "المخاء"، متجاوزان سعودی متحمل خسارات سنگینی در عرصه نفراتی و تجهیزاتی شدند.  
 
*تلفات سنگین عربستان در منطقه "العمری"/ هلاکت افسران اماراتی و سودانی در میان متجاوزان سعودی

انهدام تانک

در پی آتش سنگین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نیروهای متجاوز و مزدوران آل‌سعود در طول نوار ساحلی کوه "العمری" از جنوب "المخاء" متحمل ضربات سنگینی شدند. در این حمله نیروهای یمنی علاوه بر هلاکت شماری از سربازان سودانی و عناصر داعش، دو دستگاه زره‌پوش و تجهیزات متجاوزان در شرق منطقه "الجدید" از توابع المخاء را نیز منهدم شد.

به‌نقل از خبرگزاری المسیره یمن؛ این عملیات تنها پس از گذشت ساعاتی از حمله موشکی نیروهای یمنی به محل تجمع مهاجمان در "الجدید" صورت گرفت که در اثر آن، شماری از فرماندهان اماراتی و سودانی زخمی شدند. در میان مزدوران به‌هلاکت رسیده سعودی، یک افسر اماراتی به نام "ابو محمد الاماراتی" که در حال نقل مکان به پایگاه «عصب» بود نیز به‌چشم می‌خورد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مقر تجمع نیروهای سعودی را در روستای "الحریقیه" و یکی از پادگان‌ها هدف موشک‌های مستقیم خود قرار دادند.

هم‌چنین نیروهای یمنی عملیات دیگری را در نبرد "التنکیل" صورت دادند که با به‌کارگیری تسلیحات متنوع، خسارات گسترده‌ و متمرکزی را به متجاوزان وارد کردند.
 
*انهدام تانک "آبرامز" سعودی در «الهجله»

انهدام تانک

خبرگزاری اعلام‌الحربی تصاویری را از پایگاه‌های ارتش عربستان منتشر کرد که در آن یک دستگاه تانک "آبرامز" سعودی در موقعیت «الهجله» نجران منهدم شده و آتش گرفت.

انهدام تانک

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیات واکنش سریع، تانک آبرامز نیروهای سعودی را در «الهجله» نجران منهدم کردند و به‌علاوه عملیات بازداشت متجاوزان را در آن‌سوی مرز مشترک با عربستان دنبال می‌کنند.
 
*عملیات نفوذی نیروهای یمن در استان تعز

انهدام تانک

خبرهای رسیده از استان تعز حاکی از اجرای عملیات نفوذ کمیته‌های مردمی و ارتش یمن حکایت دارد که طی این عملیات، علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش عربستان، 2 زره‌پوش سعودی نیز منهدم شد.

*رسانه‌های سعودی برای فرار از شکست به نشر اکاذیب روی آورده‌اند

انهدام تانک

شورای انسجام مردمی- قبایلی یمن، تلاش رسانه‌های سعودی برای تحریف و بی‌اعتبار کردن قبایل یمن را محکوم کرد، به‌ویژه آن‌که این اقدامات با وجود پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مختلف نبرد و شکست و سرخوردگی مهاجمان و مزدوران سعودی صورت می‎گیرد.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اشغال‌گر سعودی در شرایطی که با ناتوانی و شکست در میادین نبرد مواجه هستند، به انتشار مطالب کذب و ساختگی در رسانه‌ها پناه آورده‌اند و پیروزی‌های توهمی و غیرواقعی را در "المخاء"، "شبوه" و "مارب" مطرح می‌کنند.

شورای انسجام مردمی- قبایلی یمن از گروه‌های یمنی خواست برای تکمیل جبهه‌های نبرد، قدرتمندانه در نبردها حاضر شوند و جنایات براندازی حاکمیت مردمی  و پاکسازی قومی را که از سوی جنگنده‌های سعودی علیه ملت یمن صورت می‌گیرد را محکوم کنند.

هم‌چنین ضرورت دارد تا اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتری برای مقابله با شایعه پراکنی عربستان صورت گیرد و توطئه‌هایی که با هدف ایجاد شکاف در جبهه داخلی یمن تلاش می‌کنند، خنثی شود.  
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۴:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
نصر و من الله وفتح و ال عجیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
الله اکبر
یا حسین(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
الله اکبر
یا حسین(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
دلمون یکم خنک شد.
آخرین اخبار