ارومیه؛

کشف 95 درصد جرائم فضای مجازی در 10 ماهه نخست سالجاری در آذربایجان غربی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف در 10 ماه امسال، 95 درصد جرائم فضای مجازی در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: در این مدت 481 متهم در این حوزه شناسایی و دستگیر و تحویل مقام قضایی شده اند.

وی افزود: 83 درصد دستگیرشدگان جرائم فضای سایبری، مرد و 17 درصد بقیه نیز زن هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین جرم از نظر فراوانی جرائم سایبری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بر علیه اشخاص، جرم برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب اشخاص حقیقی و حقوقی، مزاحمت های اینترنتی، کلاهبرداری های اینترنتی و تهدید و اخاذی در فضای مجازی بوده است.

سرهنگ کوره بلاغی ادامه داد: 40 درصد از جرائم رخ داده در فضای مجازی با هدف انتقام جویی، 33 درصد مربوط به کنجکاوی و اثبات توانایی، 21 درصد مربوط به منابع مالی و تحصیل درآمد نامشروع و 6 درصد نیز مربوط به موارد ضد اخلاقی بوده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: این پلیس در راستای بالا بردن سطح آگاهی های عمومی شهروندان و در راستای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری امسال 12 هزار برگ بروشور آموزشی، 11 هزار و 320 حلقه لوح فشرده و 145 عدد بنر در سطح استان نصب و توزیع کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.