کاهش تنوع مدارس در سایه زیرنظام‌های سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌هایی برای کاهش تنوع مدارس و همچنین پرداخت معوقات ۶ ماهه دوم معلمان حق‌التدریس در اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سومین همایش روانشناسی مدرسه در جمع خبرنگاران در خصوص تنوع مدارس اظهار داشت: روند تفکیک دانش آموزان از طریق تحصیل در مدارس مختلف صحیح نیست.

وی با بیان اینکه روند جداسازی دانش آموزان برای آنها آسیب زا بوده، ادامه داد: در سند تحول زیر نظام‌هایی وجود دارد که به سمت کاهش تنوع مدارس حرکت می‌کند.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه شخصا اعتقاد دارد یک نوع مدرسه باید داشته باشیم، گفت: برای مدارس تیزهوشان نیز در جهت کاهش تعداد آنها حرکت می‌کنیم و باید به تدریج مشکلات آنها رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حتی جدا کردن دانش آموزان استثنایی از دیگر دانش آموزان صحیح نیست که البته در این زمینه باید مسائل فرهنگی که خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مورد توجه قرار گیرد و به تدریج تعاملات این نوع دانش آموزان افزایش یابد.

دانش آشتیانی از برنامه‌هایی برای حضور برخی از دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی خبر داد و عنوان کرد: برنامه‌های برای ساماندهی تنوع مدارس به تدریج در حال شکل‌گیری است.

وی پیرامون پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده 2 هزار و 700 میلیارد تومان برای معوقات حق تدریسی ها تزریق شد که مربوط به معوقات آنها تا شهریور 95 است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در صدد پرداخت‌ها معوقات و حقوق شش ماهه دوم حق تدریسی ها هستیم که با سازمان مدیریت در این زمینه مذاکراتی انجام شد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه به دنبال راهی برای ساز و کار تأمین منابع هستیم، گفت: امیدوارم توان پرداخت این مبلغ را تا آخر اسفند داشته باشیم.

وی در خصوص ارتباط بین معلم و دانش آموزان و همچنین فضای حاکم در مدرسه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا ارتباط مناسبی بین این دانش آموزان و معلمان ایجاد شود همچنین فضای فیزیکی مدارس از نشاط بیشتری برخوردار باشد که اکنون چنین شرایطی حاکم نیست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باید در جهت شاداب کردن مدرسه اقدام کنیم که البته فرآیندی زمان‌بر است اما در روحیه افراد تاثیر بسزایی دارد.

دانش آشتیانی به کاهش حجم کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و گفت: اگر خواهان آموزش مهارت به دانش آموزان هستیم، باید حجم کتاب‌های درسی را کاهش دهیم که البته نیاز به کاری درازمدت است اما گام‌های برای آن در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار