اردبیل؛

ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی اردبیل

معاون ‌اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: احصاء نقاط قوت و ضعف سفرهای نوروزی و ارائه راهکار به کمیته‌ها باید پیگیری شود تا کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی اردبیل ارتقا یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ قادر تقی‌زاده در جلسه کمیته‌های 10گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل اظهار داشت:اعضای کمیته برنامه‌ریزی و آمار متشکل از استانداری، اداره کل میراث‌فرهنگی، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، فرودگاه‌ها، آموزش و پرورش، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها و جوامع و انجمن‌های صنفی تاسیسات گردشگری است.

وی با تاکیدبر احصای نقاط قوت و ضعف سفرهای نوروزی و تحلیل آن و ارائه راهکار به کمیته‌ها و جمع‌بندی، گردآوری و تنظیم گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان توسط این کمیته گفت: خروجی فعالیت‌های این کمیته باید در زمان مناسبی پیش از آغاز نوروز به منظور تنظیم فعالیتهای نوروز 96 در اختیار سایر کمیته‌ها قرار گیرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باهدف آماده‌سازی و ایجاد امکانات و تسهیلات سفر در روستاها و مناطق تفرجگاهی تشکیل شده است، افزود: از جمله وظایف این کمیته می‌توان به رسیدگی به وضعیت تابلوهای معرفی مسیرها، هماهنگی با شرت آب، برق، گاز و مخابرات استان به منظور جلوگیری از هرگونه قطعی، بازدید از مبلمان شهری و رفع خرابیها، هماهنگی با جایگاههای سوخت درون شهری و رسیدگی به وضعیت سرویس‌دهی، همکاری در جانمایی بازارچه‌ها برای توزیع مناسب ارزاق عمومی به ویژه نان، میوه و سایر اقلام پر مصرف اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیلدیگر وظایف این کمیته را صدور دستور توقف حفاری‌ها و عملیات عمرانی در محورهای پرتردد و مسافرپذیر، بازدید، بهسازی و تنظیف سرویس‌های بهداشتی عمومی، ایجاد و تعیین مکان‌هایی برایپارکینگ موقت در مراکز و اماکن مسافرپذیر و برگزاری مراسم تحویل سال عنوان کرد.

ویبرپائی و آماده­‌سازی چادرهای نماز، رسیدگی به وضعیت روشنایی شهر و روستا، آماده‌باش گروه‌های امداد و نجات در سازمان ­های آتش­‌نشانی به‌صورت 24 ساعته و ممانعت از جمع‌آوری تابلوی راهنمای میهمانان نوروزی ستاد اسکان آموزش و پرورش را از دیگر وظایف این کمیته دانست و بیان کرد: سفره‌های هفت سین نوروزی در هفت نقطه شهر با هماهنگی شهرداری اردبیل گسترده خواهند شد.

تقی‌زاده هدف از تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات را ایجاد نظام پاسخگویی مناسب و رسیدگی به شکایات گردشگران و دریافت نظرات آنان و ارزیابی عملکرد دستگاههای عضو ستاد برشمرد و تصریح کرد: براین اساس ضمن اطلاع­‌رسانی شماره 09629 به عنوان سامانه ملی دریافت شکایات مسافران در همه ابعاد خدمات سفر و اختصاص کیوسکهایی برایمراجعه مسافران، تلفن گویا و شماره تماس ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز برای دریافت شکایات مسافران و اطلاع‌رسانی موثر اختصاص خواهد یافت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیلبر آمادگی اعزام بازرس برای رسیدگی به شکایات مسافران در محل و استقرار بازرس جهت رسیدگی به شکایات در کمپها، مراکز اقامتی و سیاحتی و تاسیسات گردشگری و انعکاس مشکلات و شکایات واصله به سازمان‌های متولی و پیگیری تا حصول نتیجه و اعلام به مسافر جهت افزایش رضایتمندی آنان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.