خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: مردم با کسانی که اصل نظام و آرمان ها و ارزش های انقلاب را در سال 88 هدف گرفته بودند هرگز آشتی نخواهند کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به حضور پرشکوه و با بصیرت مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: سیل خروشان جمعیت جواب قاطع و دندان شکنی به تهدیدات استکبار جهانی داد.


آیت اله علما در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان اشاره کرد و افزود: مسئولان نظام باید نگاهی دوباره به رکود اقتصادی ، گرانی و بیکاری در جامعه بیاندازند و راهکارهایی اساسی برای آن بیاندیشند. مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان کشور فرمودند، مسئولان نباید این حضور را به معنای رضایت و گله مند نبودن مردم بگذارند.

وی تاکید کرد: همانگونه که مردم طبق فرمایش رهبری برای حفظ ملاک ها و معیارهای انقلاب به صحنه آمدند، مسئولان نیز باید برای معضلاتی چون بیکاری، گرانی، تبعیض و رکود اقتصادی چاره اندیشی و تدبیر کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه   در بخش دیگری از سخنانش به ترفندها و تهدیدات پوشالی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت:باید از این تحریم های ظالمانه در جهت توانمندی داخلی بهره گرفت و راه اقتصاد مقاومتی را پیش گرفت تا به شکوفایی و بالندگی در کشور برسیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین در ادامه خطبه ها به مناسبت های این ماه و 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز در مقابل اهانت روزنامه اطلاعات و پاسخ قاطع امام (ره) و همچنین اول اسفند سالروز حمله جنگده هوایی عراقی به هواپیمای مسافربری کشورمان و شهادت تعدادی از روحانیان و نامگذاری این روز به عنوان روحانیت و دفاع مقدس اشاره کرد و این 2 روز را گرامی داشت.

آیت اله علما همچنین در ادامه با دعوت مسلمانان به تقوا و عمل صالح خواستار نزدیکی هرچه بیشتر اهل ایمان به خداوند و پیاده کردن احکام نورانی اسلام در زندگی شد و گفت: مومنان برای سعادت در زندگی دنیوی و اخروی باید همواره در حال سجده، قیام و شب زنده داری باشند. 

وی به فرمایش حضرت علی (ع) در مورد تقوا اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین (ع) تقوا را مایه شرافت و بزرگی انسان می دانست و هرکسی که تقوا پیشه کند در دنیا و آخرت سعادتمند می شود.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.