حاجی دلیگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طیب‌نیا برای پاسخگویی سوالات نمایندگان به کمیسیون اقتصادی می‌رود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور طیب‌نیا برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به کمیسیون اقتصادی خبر داد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم‌ترین مشکل کشور را معضل اشتغال جوانان دانست و گفت: وزیر اقتصاد در راستای وظایف خود برای تسهیل و فراهم کردن بستر اشتغال جوانان تاکنون عملکرد مناسبی نداشته است.

وی افزود: اگر بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده طیب‌نیا به وظایف خود عمل می‌کرد، شرایط اشتغال بدین شکل نبود، مهم‌ترین مشکل ما تحریم‌های ظالمانه نیست بلکه نوعی خودتحریمی است که در داخل کشور توسط مسئولین بوجود آمده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه با شکوفایی واحدهای تولیدی و خدماتی اشتغال به وجود می‌آید، ادامه داد: بانک‌ها تسهیلات مورد نظر را در اختیار جوانان قرار نمی دهند به همین دلیل مشکلات زنجیروار به هم متصل شده‌اند.

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که وزیر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده بنابراین برای پاسخگویی به سوال نمایندگان وزیر به کمیسیون اقتصادی دعوت شده‌ است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: طبق احکام قانون اصلاح مواد 6 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باید هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کار، از مهر 93 به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی انجام می‌شد که متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته‌ است.

وی ادامه داد: سقف زمان برای صدور مجوز انواع شغل، تعیین شرایط و مراحل صدور مجوز کسب و کار و کاهش هزینه‌ها از اقداماتی بود که باید انجام می‌شد اما وزیر در انجام آنها کوتاهی کرده به همین دلیل پاسخگویی وزیر به سوالات در نوبت قرار گرفته و به زودی برای پاسخگویی به کمیسیون اقتصادی می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار