معاون آب و آبفای وزیر نیرو در سفر بوشهر؛

اختصاص ۴۹۰ میلیارد تومان برای کنترل سیل و رفع تنش آبی استان‌های جنوبی کشور

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: برای رفع تنش آبی شهرهای مختلف جنوبی ۴۹۰ میلیارد تومان مصوب شده که از این اعتبار برای طرح‌های کنترل سیلاب و ذخیره سازی آب‌های روان در ساخت طرح‌های سدسازی باید تسریع شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو صبح امروز در سفر به بوشهر برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل و در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه دمای هوای کره زمین یک تا ۵. ۱ درجه کاهش یافته است اظهار داشت: بروز سیلاب‌های مخرب، خشکسالی‌ها و افزایش دما در نقاط مختلف جهان ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم است که جهان را تهدید می‌کند.

 وی با اشاره به تدوین نظام‌نامه مدیریت سیلاب افزود: برای جلوگیری از افزایش بحران و کنترل مدیریت سیل نظام‌نامه مدیریت سیل در وزارت نیرو تدوین و اجرایی شده است.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه در دهه سوم بهمن ماه برای مقابله با سیل آماده باش در وزارت نیرو اعلام شده بود، افزود: با بروز بارندگی‌های شدید در استان‌های مختلف، وجود سد‌ها ضمن کنترل سیلاب‌ها سبب ذخیره شدن آن شد.
میدانی با بیان اینکه در بارندگی‌های استان بوشهر برخی سد‌ها و آبگیر‌ها سبب کنترل سیلاب و ذخیره سازی آب‌های روان شد گفت: اکنون در استان بوشهر سدهای دشت پلنگ و باغان در دست اجرا است که تکمیل آن نقش مهمی در کنترل سیلاب و تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی این استان دارد.

میدانی با بیان اینکه سد‌ها نقش خود را در کنترل سیلاب‌ها خوب عمل کردند، افزود: سد رئیسعلی دلواری در جریان بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر بیش از ۸۳ میلیون متر مکعب از سیلاب‌های مخرب ذخیره کرد که لازم است با توجه به نقش مهم سد در این عرصه در تکمیل سد دالکی و سد باهوش تسریع شود.
 
معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه مخالفانی در کشور در ساخت سد وجود دارد، تصریح کرد: ساخت سد ضمن جلوگیری از ایجاد سیلاب‌های مخرب نقش تعیین کننده‌ای در کنترل آب‌های روان و تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و شرب دارد که باید در ساخت سد در استان‌های مختلف تسریع شود.

میدانی با اشاره به تخصیص ۴۹۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی استان‌های جنوبی کشور افزود: برای رفع تنش آبی شهرهای مختلف جنوبی ۴۹۰ میلیارد تومان مصوب شده که برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب و ذخیره سازی آب‌های روان در ساخت طرح‌های سدسازی باید تسریع شود.

وی با اشاره به بروز خسارت در سیل اخیر استان بوشهر گفت: سیل اخیر در استان بوشهر به تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی استان بوشهر خسارت قابل توجهی وارد کرد.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه کمک‌های دولت به شرکت آبفار ۱۰۰ درصد پرداخت نشده بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی این شرکت در استان بوشهر کمک‌های تصویب دولت به این شرکت پرداخت تا مشکلات آن برطرف شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار