وزیر دفاع انگلیس:

خروج نظامیان انگلیس از افغانستان تبعات منفی برای اروپا به دنبال دارد

وزیر دفاع انگلیس گفت که نظامیان این کشور باید در افغانستان حضور داشته باشند تا پناه‌جویان افغانستانی به اروپا هجوم نیاورند.

خروج نظامیان انگلیس از افغانستان تبعات منفی برای اروپا به دنبال دارد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس گفت اگر نظامیان این کشور افغانستان را ترک کنند، اروپا با هجوم شمار زیادی از پناهجویان افغانستانی روبرو می‌شود.

به نوشته روزنامه تلگراف، فالن گفت اگر نظامیان انگلیسی از افغانستان خارج شوند،‌ این کشور در آستانه فروپاشی خواهد بود و تبعات این فروپاشی متوجه خود انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی است چراکه پناه جویان زیادی به سوی اروپا سرازیر می‌شوند.

مایکل فالن در حالی این اظهارات را بیان داشت که انگلیس برنامه دارد تعداد نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد. در حال حاضر 500 نظامی انگلیسی در افغانستان به بهانه آموزش نظامیان محلی، حضور دارند.

تلگراف در ادامه نوشت، این 500 نیروی نظامی انگلیسی در حال آموزش نیروهای افغانستانی و آموزش نیروهای عکس‌العمل برای دفاع از پایتخت افغانستان هستند.

پیش از این انگلیس 10 هزار نیروی نظامی در افغانستان داشت و همزمان حدود 150 هزار نیروی نظامی بین‌المللی در این کشور بودند.

فالن همچنین گفت دولت افغانستان از انگلیس درخواست کمک کرده است بنابراین نظامیان انگلیسی در افغانستان می‌مانند.

سال گذشته انگلیس اعلام کرده بود تعداد نیروهای خود را در افغانستان اندکی افزایش می‌دهد و اخیرا هم در کمیته دفاعی پارلمان انگلیس این مساله مطرح شده بود که برنامه‌ای برای کاهش نیروهای انگلیسی در افغانستان وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار