بهره برداری از مراکز سلامت روستایی با حضور وزیر بهداشت

مراکز سلامت روستایی مازندران امروز با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین بهره برداری 68 مرکزبهداشتی و درمانی در قالب مرکز سلامت روستایی مازندران با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ساخت این مراکز 6 میلیارد تومان هزینه شد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 150 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای مازندران به بهره برداری رسید و حدود 80 مرکز جدید نیز در دست اجرا است.

جان بابایی گفت: برای طرح هتلینگ و تجهیزات بیمارستانی در سه سال اخیر نیز حدود هزار میلیارد ریال به مازندران اختصاص داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مرکز بهداشتی درمانی روستای زید سفلی، از 68 مرکز بهداشتی روستایی است که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران به بهره برداری رسید.

وی گفت: مرکز بهداشتی درمانی روستای زید سفلی، طبقده و پنبه چوله ساری هر کدام در مساحت ۵۰۰ متر مربع قابلیت پوشش درمان ۴ هزار نفر را دارد.

جان بابایی افزود: مرکز بهداشتی درمانی طبقده نیز دومین مرکز سلامت روستایی مازندران بود که بهره برداری شد.

بهره برداری از مراکز بهداشتی پنبه چوله، ایزدشهر و کلینیک ویژه درمانی نور از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مازندران است.

همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، 657 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال در 28 استان کشور و حوزه مدیریتی 47 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.