ضعف در مبانی دینی ، نتیجه کسب مال حرام است

مرجع تقلید شیعیان علت اینکه برخی به دنبال حرام هستند را ، ضعف در مبانی دینی و اعتقاد به معاد دانست .

ضعف در مبانی دینی ، نتیجه کسب مال حرام است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به احیا و نوسازی بناهای فرسوده اظهار داشت: باران‌های پربرکت بسیاری امسال نازل شد اما در کنار آن خسارت های زیادی متوجه مردم برخی از استان‌ها شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات دولت در راستای مقابله با آسیب‌ها و حوادث افزود: دولت اگرچه اقداماتی در این راستا انجام داده اما کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری در اسلام ،گفت: باید به درختکاری اهمیت داده شود نه اینکه جنگل‌ها را از بین ببرند،‌ وجود درختان و جنگل‌ها از مهم‌ترین عوامل رفع آلودگی هوا هستند از همین رو باید به آن اهمیت داده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد:‌ دنیا امروز به فکر اهمیت درختکاری افتاده ولی اسلام 1400 سال پیش به آن توجه کرده است.

مرجع تقلید شیعیان علت اینکه برخی به دنبال حرام هستند را ، ضعف در مبانی دینی و اعتقاد به معاد دانست و تصریح کرد: وقتی اعتقاد به معاد ضعیف شود فرد از هر راهی به دنبال مال می‌رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه دریافت هزینه دیرکرد به وسیله بانک‌ها ربای آشکار است ، تصریح کرد: توجیه‌کنندگان این اقدامات گناهشان سنگین‌تر است.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.